Συνεχίζονται οι αξιολογήσεις: Τι συζήτησαν Μητσοτάκης – Κεραμέως
Συνεχίζει τις αξιολογήσεις του κυβερνητικού έργου ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος συναντήθηκε σήμερα με την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην προσπάθεια αντιμετώπισης των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Μάλιστα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, συζητήθηκε και το σχέδιο επέκτασης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και η ιδιαίτερη προσπάθεια που έγινε για να διευκολυνθεί η εφαρμογή της.
Τονίστηκε, επίσης, η προσπάθεια αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο τα πανεπιστήμια να γίνουν πιο εξωστρεφή, να αποκτήσουν μία νέα νοοτροπία και ταυτότητα, να γίνουν πιο αυτόνομα και να βελτιώσουν τη σύνδεση των προγραμμάτων τους με την αγορά εργασίας.
Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν πως ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου εξέτασαν και την αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της μαθητείας, με στόχο την ανάκτηση του κύρους τους, καθώς μπορούν να αναδειχθούν σε πολύτιμους μηχανισμούς δημιουργίας καταρτισμένων εργαζομένων με μεγάλα ποσοστά απορρόφησης από την αγορά.
Παρουσιάστηκαν επίσης τα σχέδια για την εμβάθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ώστε σε βάθος χρόνου να υποστηριχθούν όλα τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Χαιρόμαστε που θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύντομη αποτίμηση του τι έγινε αυτό το εξάμηνο -είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία- αλλά κυρίως να συζητήσουμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου για το επόμενο εξάμηνο. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε το προσωπικό, έντονο ενδιαφέρον μου για όλες τις πολιτικές που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας. Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός.
Στη συνάντηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη, ο Υφυπουργός, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Βασίλης Διγαλάκης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών Θανάσης Κοντογεώργης, η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, ο Γενικός Γραμματέας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής και ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος.
Απολογισμός δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου - Δεκεμβρίου
● Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης
● Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ
● Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021
● Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς
● Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης
● Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
● Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού
● Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους
● Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)
● Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
● Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
● Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου
● Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών - Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
● Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας
● Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ
● Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση
● Προώθηση της εξωστρέφειας - Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ
● Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ
● Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα
Κυριότερες ενέργειες για το 2020
Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού
● Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού
● Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων
● Εντείνεται η στήριξη της ειδικής αγωγής μέσω των διορισμών
● Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων
● Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου
● Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου
● Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες
● Δημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση
● Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
● Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ
● Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης
● Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών
● Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης
● Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών
● Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).