Airbus A321: Τα ατυχήματα των τελευταίων ετών
Το αεροπορικό δυστύχημα στο Σινά της Αιγύπτου είναι το τελευταίο σε μία σειρά ατυχημάτων με αεροσκάφη Airbus A321.
Την 1η Σεπτεμβρίου του 2001, σε Airbus Α321 της Aero Lloyd που εκτελούσε πτήση από την Κατάνια στο Βερολίνο, εκδηλώθηκε απόπειρα αεροπειρατείας, λίγο μετά την απογείωσή του. Το αεροσκάφος εξετράπη της πορείας του, κατευθυνόμενο στη Νάπολη όπου πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση. Ο αεροπειρατής συνελήφθη. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί στο συμβάν.
Τον Μάρτιο του 2003, το Αirbus A321 της πτήσης 543 της TransAsia Airways από την Ταϊπέι, συγκρούστηκε με ένα φορτηγό στο διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Ταϊνάν, κατά την τροχοδρόμησή του. Ο οδηγός του βαρέως οχήματος είχε μπει στην απαγορευμένη περιοχή χωρίς να προσέξει το αεροσκάφος που πλησίαζε. Δύο άνθρωποι τραυματίστηκαν ενώ το αεροπλάνο υπέστη σοβαρές ζημιές.
Στις 28 Ιουλίου του 2010, ένα Airbus A321 της Airblue που είχε απογειωθεί από το Καράτσι με προορισμό το Ισλαμαμπάντ, συνετρίβη στην ορεινή περιοχή Μαργκάλα του Ισλαμαμπάντ. Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες και η ορατότητα χαμηλή. Ο κυβερνήτης – ένας από τους πιο έμπειρους της εταιρείας, με 35 χρόνια πτήσεων – πήρε τον έλεγχο του αεροπλάνου, αγνοώντας συνολικά 21 προειδοποιητικά σήματα του πιλοτηρίου. Νεκροί εντοπίστηκαν και 152 επιβάτες του αεροσκάφους. Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους.
Στις 5 Νοεμβρίου του 2014, στην πτήση 1829 της Lufthansa από το Μπιλμπάο προς το Μόναχο, σημειώθηκε απότομη βύθιση αεροσκάφους. Η βλάβη είχε εντοπιστεί σε δύο αισθητήρες που είχαν μπλοκάρει, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να χάνει απότομα ύψος με ταχύτητα 4.000 ποδών το λεπτό. Το σύστημα «Alpha Protection» ενεργοποιήθηκε και οι πιλότοι κατάφεραν τελικά να επαναφέρουν το αεροσκάφος χωρίς απώλειες. Το περιστατικό είχε αναφερθεί στο γερμανικό Τύπο αρκετές ημέρες πριν τη συντριβή του Airbus της Germanwings. Τον Δεκέμβριο του 2014, εκδόθηκε έγγραφο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (ΕASA), που προειδοποιούσε για σχετική βλάβη που θα μπορούσε να παρουσιαστεί εν πτήσει και έδινε οδηγίες για το πώς να αντιμετωπιστεί.
Πηγή: Wikipedia