Τροχαίο Πόρσε: Με 320 χλμ/ώρα έτρεχε το αυτοκίνητο – Όλα τα νέα στοιχεία για το δυστύχημα
Με 320 χλμ/ώρα έτρεχε σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης η Πόρσε με οδηγό τον Γιώργο Βακάκη, στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στις 26 Φεβρουαρίου, στο 75ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, με θύματα την 33χρονη Αποστολία Πατμάνογλου και τον τρίχρονο γιο της.
Στην έκθεση, την οποία δημοσιεύει το Έθνος, αξιωματικοί της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής και οι διορισμένοι πραγματογνώμονες Γρηγόρης Μιχαλόπουλος και Γιώργος Χαρωνίτης, οι οποίοι έχουν ερευνήσει όλα τα στοιχεία και τις διαθέσιμες πληροφορίες, καταλήγουν σε διαφορετική αιτία πρόκλησης του τραγικού δυστυχήματος από αυτές που έχουν δει κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας που σχηματίστηκε για την υπόθεση και τα τέσσερα ελαστικά της Πόρσε ήταν σε καλή κατάσταση και δεν παρουσίαζαν σημάδια υπερθέρμανσης. Οι ειδικοί με βάση αξιόπιστες πηγές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι κανένα από τα ελαστικά δεν άρχισε να διαλύεται λόγω της υπερθέρμανσης ή γιατί δημιουργήθηκε τρύπα από κάποιο αντικείμενο στο οδόστρωμα.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης το ντεπόζιτο του Χόντα, στο οποίο βρίσκονταν η σύζυγος του Υπάτιου και ο μόλις τριών ετών γιός τους, εξαϋλώθηκε, τα καύσιμα σκορπίζονται στον αέρα, το μοτέρ εκτινάσσεται σε απόσταση 85 μέτρων και τα δύο οχήματα κόβονται στη μέση.
Αστυνομικές πηγές, την ίδια ώρα, επικαλούνται ένα δεύτερο βίντεο από κάμερα ασφαλείας, το οποίο δείχνει τη μαύρη Πόρσε να προσπερνά από αριστερά ένα Μερσεντές και αμέσως μετά ο οδηγός της να χάνει τον έλεγχο και το όχημα να παίρνει δεξιά κλίση, με πλάγια θέση να ολισθαίνει προς το πάρκινγκ και τελικά να «καρφώνεται» με το πίσω τμήμα του στο Χόντα.
Στο βίντεο διάρκειας 2,5 δευτερολέπτων φαίνεται το αριστερό λάστιχο να έρχεται σε επαφή με το τσιμεντένιο διαχωριστικό της εθνικής οδού με αποτέλεσμα κατά την επαναφορά της Πόρσε να μην αντέξει την καταπόνηση και να αρχίσει να κλατάρει.
Ο 24χρονος οδηγός φαίνεται να πρόλαβε να πατήσει φρένο. Ο χρόνος αντίδρασής του με βάση την ηλικία του υπολογίζεται σε 0,6-0,7 κλάσματα του δευτερολέπτου ενώ τα ίχνη φρεναρίσματος αποδεικνύουν ότι ο Βακάκης προσπάθησε να αποτρέψει το μοιραίο κάνοντας αριστερή στροφή στο τιμόνι του. Ωστόσο οι τετραπίστονες δαγκάνες των φρένων «μάγκωσαν» τους τροχούς της Πόρσε κι έτσι το όχημα άρχισε να πλαγιολισθαίνει κατευθυνόμενο προς την πορεία θανάτου.