ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2017: Το υπ. Παιδείας εξετάζει την διοργάνωση των επαναληπτικών εξετάσεων

Πανελλήνιες 2017: Το υπ. Παιδείας εξετάζει την διοργάνωση των επαναληπτικών εξετάσεων
EUROKINISSI

Το υπουργείο Παιδείας μελετάει την διοργάνωση των πρόσφατα καταργηθέντων επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων, ζητώντας ωστόσο τη συναίνεση των κομμάτων για την αλλαγή του νόμου, η οποία θα προκαλέσει αύξηση του κόστους της διεξαγωγής.

Ήδη ο τομέας Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας έχει καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ζητώντας τη διενέργεια των επαναληπτικών, ενώ και το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», από την αρχή είχε καταστρώσει σχέδιο για την επαναφορά των εξετάσεων μέσα στο σφιχτό ημερολογιακό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου.

Ειδικότερα, οι επαναληπτικές αφορούν όσους υποψηφίους απουσίασαν δικαιολογημένα από την πρώτη εξέταση σε κάποιο από τα μαθήματα οργανώνονταν έως πέρυσι. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταργηθούν από φέτος αποδόθηκε στο ότι με το ισχύον σύστημα οι πανελλαδικές για τα ΑΕΙ είναι αποκλειστικά εισαγωγικές, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυσε από το 2000 έως το 2015. Αυτό σημαίνει ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι απαραίτητες για τη λήψη απολυτηρίου και άρα δεν χρειάζονται επαναληπτικές τους.

Ωστόσο, υπάρχουν αντιδράσεις μαθητών –κάποιοι έχουν προχωρήσει σε κατάληψη του σχολείου τους–, γονιών και της ΟΛΜΕ. Ενδεικτικά, οι πρόεδροι των μαθητικών κοινοτήτων 44 δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων έστειλαν επιστολή στον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, στην οποία αναφέρουν ότι «οι επαναληπτικές εξετάσεις δεν είναι καταφύγιο ελλιπώς προετοιμασμένων μαθητών, αλλά ασφαλιστική δικλείδα κάθε υποψηφίου. Είναι το καταφύγιο μαθητών που πάσχουν από χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία δεν λογαριάζουν από χρονικά όρια».

Υπό την πίεση των αντιδράσεων, το υπουργείο φέρνει στο προσκήνιο το υπάρχον σχέδιο β'. Το πιο πιθανό σενάριο είναι οι επαναληπτικές να οργανωθούν παράλληλα με την εξέταση των ειδικών μαθημάτων. Άλλωστε, οι επαναληπτικές γίνονται μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων κρίνεται ευκολότερη η διοργάνωσή τους, αφού τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι 13, σε σχέση με τα 25 των επαγγελματικών, που δυσχεραίνουν την εύρεση επιπλέον ημερομηνιών.