ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2020 -ΕΠΑΛ: Αυτά είναι τα θέματα των Νέων Ελληνικών

Πανελλήνιες 2020 -ΕΠΑΛ: Αυτά είναι τα θέματα των Νέων Ελληνικών
ΙΝΤΙΜΕ

Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών (Γενικής Παιδείας) εξετάζονται σήμερα, Τρίτη, οι μαθητές των ΕΠΑΛ που δίνουν Πανελλήνιες Εξετάσεις

Λίγο μετά τις 10 το πρωί, το υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε τα θέματα.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ κλήθηκαν να αναπτύξουν μία ομιλία, που απευθύνεται στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριες τους, με θέμα τους τρόπους με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατέψουν το υδάτινο στοιχείο.

Το κείμενο στο οποίο βασίστηκε το θέμα της έκθεσης και οι ερωτήσεις, ήταν διασκευή άρθρου του Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό, το οποίο δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο σε εβδομαδιαίο περιοδικό.

Στο δεύτερο μέρος της εξέτασης, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω σε απόσπασμα που προέρχεται από τη 13η ιστορία του μυθιστορήματος του Ίταλο Καλβίνο «Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη» (μετάφραση Έφη Καλλιφατίδη, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1989), με τίτλο: «Πού είναι πιο γαλάζιος ο ποταμός».

Στην ιστορία, ο ήρωας εργάζεται ως αχθοφόρος σε μια εταιρεία για να ζήσει την πολυμελή οικογένειά του. Στη δουλειά του και στο καφενείο ακούει διαρκώς ιστορίες που αποκαλύπτουν στοιχεία σχετικά με την κερδοσκοπία στα τρόφιμα και αποφασίζει να δράσει.

Το πρόγραμμα

Στα ΕΠΑΛ, μετά την εξέταση των Νέων Ελληνικών (16/6), θα πραγματοποιηθεί η εξέταση στα Μαθηματικά ( Άλγεβρα) στις 18/6. Στη συνέχεια, από τις 20 έως και τις 30/6 θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις στα μαθήματα ειδικότητας.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 και είναι κοινή για τους υποψηφίους. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 και η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες. Εξαίρεση, το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο (ΕΠΑΛ), για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.

Υπενθυμίζεται πως χθες, Δευτέρα, ξεκίνησαν οι εξετάσεις και για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων.

Πανελλήνιες εξετάσεις 2020: Απαιτητική η «πρεμιέρα» για τους υποψήφιους των ΓΕΛ

Το CNN Greece, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, θα μεταδίδει τα θέματα και τις απαντήσεις των εξετάσεων.

Χρήσιμες συμβουλές για τους υποψηφίους

Ακολουθούν χρήσιμες οδηγίες για να μπορέσουν τρόπο οι υποψήφιοι να ανταπεξέλθουν με τον καλύτερο δυνατό στις εξετάσεις.

Πριν από τις εξετάσεις:

  • Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες Εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.
  • Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες.
  • Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον.
  • Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
  • Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
  • Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
  • Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
  • Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

Κατά τη διάρκεια της τρίωρης εξέτασης:

  • Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
  1. Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
  1. Δελτίο Εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
  1. Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
  1. Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
  1. Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
  1. Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης
  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  • Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
  • Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
  • Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους διαγωνιζόμενους.
  • Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
  • Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
  • Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
  • Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
  • Αφού τελειώσει η εξέταση … τελείωσε και το μάθημα αυτό ! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων.
  • Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα.

Μετά τις εξετάσεις:

Συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό μας δελτίο με τη συμβουλευτική υποστήριξη των καθηγητών. Υπάρχουν μαθητές που πέτυχαν σπουδαίες επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Μαθητές που τα πήγαν λιγότερο καλά. Το όποιο αποτέλεσμα κρίθηκε κυρίως από την προσπάθεια και την προετοιμασία που είχαν κάνει, σε όλα τα χρόνια της σχολικής τους διαδρομής, αλλά και σε μεγάλο βαθμό από την ψυχική τους ηρεμία, τη συναισθηματική ασφάλεια και τη συγκέντρωση που είχαν κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκάστοτε μαθήματος. Το βέβαιο είναι πως η πορεία της ζωής του καθενός, σε καμία περίπτωση, δεν κρίθηκε μόνο από την επίδοσή του στις πανελλαδικές εξετάσεις.