Η Black Friday δεν... ενθουσίασε τους Έλληνες καταναλωτές
Περίπου στα περσινά επίπεδα, κοντά στα 3 δισ. ευρώ εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς πως θα διαμορφωθεί ο τζίρος της ελληνικής Βlack Weekend.
Όπως ανέφερε στο CNN Greece, o Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Αθήνας, το γεγονός ότι η Black Friday διήρκησε μία εβδομάδα, είχε ως αποτέλεσμα να ατονήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ εκτίμησε πως ο τζίρος θα κυμανθεί κοντά στα περυσινά επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος η «Μαύρη Παρασκευή» ξεκίνησε σε πολλές μεγάλες αλυσίδες από το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής, με το αγοραστικό ενδιαφέρον όμως να αυξάνεται από την Πέμπτη και μετά. Μία δεύτερη αιτία για το ότι δεν σχηματίστηκαν ουρές χθες, είναι η στροφή των ελλήνων καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο έχει ανοδική τάση στη χώρα μας. Με το συγκεκριμένο τρόπο οι καταναλωτές πραγματοποιούν πιο εύκολα έρευνα αγοράς και συγκρίνουν τιμές, χωρίς ταλαιπωρηθούν.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της περσινής Black Friday, από τους καταναλωτές που επισκέφθηκαν την αγορά την ημέρα αυτή, κατά μέσο όρο ο ένας στους 6 έκοψε αποδείξεις, που στο σύνολό τους κυμάνθηκαν από 180 έως 240 ευρώ.
Ενώ επικρατούσε αισιοδοξία πως οι καταναλωτές καταναλωτές, αναζητώντας τις Black Friday προσφορές, θα σχηματίσουν ουρές, τελικά αυτό δεν συνέβη. Και μπορεί η κίνηση στην αγορά να ήταν την Παρασκευή αυξημένη σε σχέση με μία συνηθισμένη Παρασκευή, όμως, οι καταναλωτές εμφανίστηκαν «συγκρατημένοι» στις αγορές τους.
Αυτό που λένε οι καταστηματάρχες είναι πως από το 2016, που η Black Friday συστήθηκε στην ελληνική αγορά, φέτος για πρώτη φορά δεν παρατηρήθηκαν «ουρές» έξω από τα καταστήματα.
Από την πλευρά τους οι καταναλωτές εμφανίζονται δυσαρεστημένοι, καθώς διαψεύστηκαν οι προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτώσεις σε ηλεκτρονικά, ηλεκτρικά και είδη ένδυσης.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν κατέστη δυνατό ο καταναλωτής να βρει την «προσφορά» για την οποία είχε ενημερωθεί μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας των εταιρειών, καθώς όπως τους ενημέρωναν οι πωλητές το συγκεκριμένο προϊόν είχε εξαντληθεί. Αλλοι καταναλωτές, δεν ψώνισαν διότι το ύψος των εκπτώσεων ήταν πολύ χαμηλότερο από αυτό που προσδοκούσαν.
Ρόλο επίσης έπαιξε και το γεγονός πως η Black Friday ήταν η τελευταία εργάσιμη ημέρα του Νοεμβρίου αλλά και ημέρα μισθοδοσίας, με τους Έλληνες φορολογούμενους να καλούνται να να καταβάλουν την τελευταία δόση προς την εφορία και να αποπληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ. Οπότε μπορεί πολλοί να επισκέφτηκαν τα καταστήματα, λίγοι όμως ψώνισαν, καθώς οι φορολογικές υποχρεώσεις είναι πρώτες στη λίστα αυτών που πρέπει να πληρωθούν.
Όπως ανέφεραν στο CNN Greece παράγοντες της αγοράς, από τη μέχρι στιγμής εικόνα φαίνεται πως το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώθηκε σε ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές αλλά και σε κινητά τηλέφωνα.
Αυξημένες ήταν οι πωλήσεις των καταστημάτων που διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς η συγκεκριμένη αγορά έχει περιθώρια για μεγαλύτερες εκπτώσεις, αφού τα μοντέλα ανανεώνονται διαρκώς.
Αυξημένη κίνηση παρατηρήθηκε και στα καταστήματα καλλυντικών, όπου οι εκπτώσεις ήταν αρκετά μεγάλες, με τις γυναίκες κυρίως να προχωρούν σε αγορές.
Κοσμοσυρροή στο Βόλο
Πάντως στο Βόλο οι καταστηματάρχες είναι απόλυτα ικανοποιημένοι, καθώς ο τζίρος τους τριπλασιάστηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, σε ποσοστό πάνω από 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016, όταν ουσιαστικά είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο θεσμός της Black Friday.
Πάντως, οι οιωνοί ήταν θετικοί ήδη από το πρωί της «Μαύρης Παρασκευής», καθώς εκατοντάδες άνθρωποι είχαν σχηματίσει ουρές από τα ξημερώματα για να μπουν στο κατάστημα που ήθελαν και να αγοράσουν προϊόντα της αρεσκείας τους.
Η οδός Ερμού στον Βόλο από νωρίς το πρωί ήταν σχεδόν απροσπέλαστος λόγω της κοσμοσυρροής.
Οι καταναλωτές προτίμησαν να αγοράσουν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, όπως τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και πολλά κόμικ και παιδικά παιχνίδια.