ΕΛΛΑΔΑ

Το ελληνικό… μυρμήγκι που παρακολουθεί την πτώση της τιμής των προϊόντων

Το ελληνικό… μυρμήγκι που παρακολουθεί την πτώση της τιμής των προϊόντων
Pixabay

Το "Ant" (Μυρμήγκι στα ελληνικά) είναι μία εφαρμογή που ενημερώνει για την πτώση των τιμών και κάνει πιο εύκολες τις ηλεκτρονικές αγορές. Με τη μαθητική εικονική επιχείρηση "Ant", μαθητές της Γ’ τάξης του Αρσάκειου Γυμνάσιου Ιωαννίνων απέσπασαν το πρώτο βραβείο στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολουθεί την πτώση της τιμής προϊόντων που επιλέγει ο χρήστης και τον ενημερώνει όταν φθάσει στο επιθυμητό επίπεδο, ώστε να τα αγοράσει.

"Η αναζήτηση προϊόντων γίνεται με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους: O πρώτος είναι με την αντιγραφή και επικόλληση του υπερσυνδέσμου ενός e-shop, ο δεύτερος είναι με το σκανάρισμα μιας φωτογραφίας από ένα παπούτσι ή ένα ρούχο, ώστε να εμφανίζονται άλλα παρόμοια αποτελέσματα ή και το ίδιο σε χαμηλότερη τιμή. Η τρίτη επιλογή είναι η αναζήτηση του προϊόντος στα συνεργαζόμενα καταστήματα και η τέταρτη η κοινοποίηση. Στη συνέχεια, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ορίσει την τιμή στο προϊόν που θέλει να παρακολουθήσει, έτσι ώστε να ενημερωθεί με μήνυμα ή email σε περίπτωση που φθάσει στην επιθυμητή τιμή" δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Μαρκέλλα Καλούδη, υπεύθυνη εξυπηρέτησης πελατών της Ant.

"Ήταν μία ιδέα όλης της τάξης, σκεφτήκαμε ότι είναι πολύ χρονοβόρα η διαδικασία να μπαίνεις σε ηλεκτρονικά site για να βλέπεις πότε αλλάζει η τιμή. Το Μυρμήγκι είναι εργατικό και ψάχνει, γι΄ αυτό επιλέξαμε το όνομα Ant" ανέφερε η Μαρτίνη Αλίκη, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της μαθητικής εικονικής επιχείρησης. "Το logo το σχεδιάσαμε μόνοι μας και με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πήρε ψηφιακή μορφή" διευκρίνισε.

Για μία ιδιαίτερα καινοτόμα εφαρμογή έκανε λόγο Μαρία Δανίκα, διευθύνουσα σύμβουλος της μαθητικής εικονικής επιχείρησης "Ant" σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει παρόμοια στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στην εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα "Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2019", του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, οι μαθητές υπογράμμισαν ότι αποκόμισαν πολλά οφέλη και τους βοήθησε στον επαγγελματικό προσανατολισμό. "Καταφέραμε να μάθουμε τόσα πολλά χρήσιμα πράγματα όσον αφορά τις επιχειρήσεις, τους οικονομικούς όρους και πως να χειριζόμαστε μία τέτοια εφαρμογή, μάθαμε να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και να χωρίζουμε τις αρμοδιότητες για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα" ανέφερε η Μαρία Δανίκα.

Το πρώτο βραβείο απένειμαν στους δημιουργούς του Ant ο Πρόεδρος του ΣΕΝ/JA Greece, Mάρκος Βερέμης μαζί με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο από τους "Ράδιο Αρβύλα".

Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στο ΕΠΑ.Λ. Βρυσών Αποκορώνου Χανίων για τις "Κρητοβουτιές", γλυκά και αλμυρά σνακ. Οι μαθητές του τομέα Οικονομίας και Διοίκησης του ΕΠΑ.Λ. Βρυσών δημιούργησαν κριτσίνια με γεύση κρητικής γραβιέρας και λιαστής ντομάτας που συνοδεύονται από ντιπ πάστας ελιάς με άρωμα θυμαριού και κριτσίνια με γεύση μήλου, καρυδιού και κανέλας που συνοδεύονται από ντιπ με ταχίνι και πετιμέζι. Τα δύο προϊόντα είναι συσκευασμένα σε μία φαινομενικά μόνον πλαστική συσκευασία, η οποία είναι φιλική προς το περιβάλλον φτιαγμένη από υλικά φυσικής προέλευσης. Το βραβείο απένειμε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, Αθανάσιος Σαββάκης, μαζί με την επίτιμη Πρόεδρο του ΣΕΝ/JA Greece, Λίτσα Παναγιωτοπούλου.

Το τρίτο βραβείο παρέλαβαν οι μαθητές των Eκπαιδευτηρίων "Ροδίων Παιδεία", οι οποίοι δημιούργησαν το "Breathe n Drive" συσκευή - αλκοτέστ που συνδέεται με τη μίζα του αυτοκινήτου και σε περίπτωση που ο οδηγός έχει ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο που ορίζει ο νόμος, η μηχανή του αυτοκινήτου δεν ανάβει.

Το βραβείο απένειμε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΝ/JA Greece και Αντιπρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Junior Achievement Europe, Aργύρης Τζικόπουλος, μαζί με την υπεύθυνη του Προγράμματος Μαθητική "Εικονική Επιχείρηση", Ελένη Χελιώτη.

Πάνω από 1.200 μαθητές και μαθήτριες, από 37 Γυμνάσια και Λύκεια της Βόρειας Ελλάδας, της Κρήτης και της Ρόδου, βρέθηκαν στο εμπορικό κέντρο Μediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και παρουσίασαν τα καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες που δημιούργησαν από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

"Τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιήσει ένα επιχειρηματικό θαύμα, έχουν φτιάξει πολύ έξυπνα, καινοτόμα προϊόντα. Νικητές είναι όλοι τα παιδιά μέσα από αυτό το project αποκτούν τεράστια, χαρά, αυτοπεποίθηση και προοπτική για το επαγγελματικό τους μέλλον. Είναι ένα project που συνδέει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, τους δίνει κίνητρο να έχουν όραμα για τη δική τους ζωή και για τη χώρα μας" δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας του ΣΕΝ/JA Greece, Μαρία Γιαννέτου.
"Clever Order" - Αγορές από το κυλικείο του σχολείου χωρίς ουρές και "Χαρουπίνια"

Τα οφέλη των χαρουπιών, καρπών εύγεστων και θρεπτικών με πρωτεϊνες, βιταμίνες, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες θέλησαν να αναδείξουν φτιάχνοντας δύο ειδών μπισκότα, τα "Χαρουπίνια" οι μαθητές της εικονικής επιχείρησης "ΧΑ...ΧΑ...ΧΑΡΟΥΠΙ", από το 1o Εργαστηριακό Κέντρο Ηρακλείου του 1ου ΕΠΑΛ, του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας.

"Το ένα είδος είναι χωρίς γλουτένη για τα άτομα που έχουν δυσανεξία και τα άλλα είναι κλασσικά. Δεν περιέχουν ζάχαρη, είναι γλυκά επειδή έχουν χαρουπόμελο. Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τους έφηβους να τρώνε πιο υγιεινά και γι΄ αυτό το σύνθημά μας είναι "Το Χαρουπίνι έχει την υγεία και τη χαρά μέσα του", δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Ραφαήλ Κακουλάκης, υπεύθυνος παραγωγής της μαθητικής εικονικής επιχείρησης.
Την εφαρμογή "Clever Order", με την οποία οι μαθητές μπορούν να παραγγέλνουν από το κυλικείο του σχολείου ηλεκτρονικά και να δηλώνουν το διάλειμμα και την ακριβή ώρα στην οποία θέλουν να είναι έτοιμη η παραγγελία τους, παρουσίασαν μαθητές από τα Εκπαιδευτήρια "Πλάτων" Κατερίνης.

Ο κάθε χρήστης, σύμφωνα με το διευθυντή οικονομικών Αντώνη Παπαδημητρίου, συνδέεται σε έναν λογαριασμό μέσω tablet και κινητού, επιλέγει προϊόντα από το κυλικείο, βλέπει πληροφορίες για τα προϊόντα και μπορεί να επιλέξει ψηφιακή πληρωμή, ή πληρωμή στο ταμείο. Η παραγγελία πρέπει καταχωρείται 15 λεπτά νωρίτερα και όταν πηγαίνει ο μαθητής στο κυλικείο παραλαμβάνει το προϊόν χωρίς να περιμένει σε ουρά. Με την ηλεκτρονική παραγγελία αποφεύγεται το έλλειμμα και το πλεόνασμα στο κυλικείο και φυσικά ο συνωστισμός που παρατηρείται τις πρώτες ώρες με τους μαθητές να μην προλαβαίνουν να φάνε, ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της μαθητικής εικονικής επιχείρησης.

Πήλινα σκεύη με παραδοσιακά πετσετάκια, πήλινα καλαμάκια, τσάντες υφασμάτινες και ποδιές κουζίνας με φυσικά υλικά, φιλικά στον άνθρωπο και στο περιβάλλον, είναι τα προϊόντα που παρουσίασαν οι μαθητές της εικονικής επιχείρησης "Το Μεράκι", του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Άργους Ορεστικού Καστοριάς. Οι επτά μαθητές επέλεξαν για σχέδιο των προϊόντων τους τον κρίνο, το σήμα κατατεθέν του Άργους Ορεστικού.

Με τη μαθητική εικονική επιχείρηση "Knit & Purl" και πλεκτά σουβέρ και τσάντες από 100% βαμβάκι ήρθαν στη Θεσσαλονίκη 17 μαθητές του Γενικού Λυκείου Ποδοχωρίου Καβάλας."Ο,τιδήποτε χρησιμοποιούμε προσπαθούμε να είναι ανακυκλώσιμο. Θέλαμε να δείξουμε τη μοναδικότητα που έχουν τα χειροποίητα αντικείμενα. Δεν ξέραμε την τέχνη του πλεξίματος και μπήκαμε στη διαδικασία να μάθουμε από το μηδέν", δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γιάννα Αναστασία, πρόεδρος της επιχείρησης από το Γενικό Λύκειο Ποδοχωρίου Καβάλας.

"Ήταν μία πρόκληση για μας, η συνεργασία, η συνέπεια, στην αρχή ήταν δύσκολα, αλλά μετά ο καθένας βρήκε τον ρόλο που του ταίριαζε, ώστε να δείξει τις δεξιότητές τους και να υπάρξει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στην παραγωγή συμμετείχαμε όλοι, μέσω βίντεο στο Youtube μάθαμε τις τεχνικές πλεξίματος. Ο δήμος μας στήριξε για να έρθουμε στον διαγωνισμό. Είμαστε ενθουσιασμένοι και χαρούμενοι, το μόνο που μας μένει είναι καλές εντυπώσεις" υπογράμμισε.

Όλες οι μαθητικές επιχειρήσεις είχαν το δικό τους περίπτερο, όπου παρουσίασαν και έθεσαν προς πώληση τα προϊόντα τους και τα έσοδα από θα διατεθούν σε φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς.

Σε μία εβδομάδα, την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2019, θα πραγματοποιηθεί η Μαθητική Εμπορική Έκθεση της Αθήνας, στο "The Mall Athens" στο Μαρούσι, για τα σχολεία της Κεντρικής, της Νότιας Ελλάδας και των υπόλοιπων νησιών του Αιγαίου και θα απονεμηθούν άλλα τρία βραβεία.
Όλες οι μαθητικές "επιχειρήσεις" θα αξιολογηθούν συνολικά, από την εμφάνισή τους στις δύο Εμπορικές Εκθέσεις και κυρίως από τα επιχειρηματικά σχέδια που θα καταθέσουν στο ΣΕΝ/JA Greece. Θα αναδειχθούν οι 10 καλύτερες "Εικονικές Επιχειρήσεις" της Ελλάδας και η ομάδα που θα κερδίσει το πρώτο βραβείο στον Πανελλαδικό Τελικό Διαγωνισμό "Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2019", στις 6 Μαΐου 2019, θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Τελικό του Junior Achievement Europe, που θα γίνει 2-5 Ιουλίου στη Λιλ της Γαλλίας.