ΚΟΣΜΟΣ

Με την κατηγορία της κατάχρησης δημόσιου χρήματος συνελήφθη ο Ρώσος σκηνοθέτης Σερεμπρένικοφ

Με την κατηγορία της κατάχρησης δημόσιου χρήματος συνελήφθη ο Ρώσος σκηνοθέτης Σερεμπρένικοφ
REUTERS/Valentyn Ogirenko

Στη σύλληψη του Ρώσου σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ, ο οποίος θεωρείται ύποπτος για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος σε μια υπόθεση που έχει καταγγελθεί από πολυάριθμούς εκπροσώπους του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ευρώπη, προχώρησαν η Αρχές της Ρωσίας

Ο Σερεμπρένικοφ, 47ετών και καλλιτεχνικός διευθυντής του Κέντρου Γκόγκολ, του διάσημου σύγχρονου θεάτρου της Μόσχας, καθώς και κινηματογραφικός σκηνοθέτης, θεωρείται ύποπτος για «απάτη μεγάλης κλίμακας», αδίκημα που επισύρει ποινή δεκαετούς κάθειρξης, διευκρίνισε σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή, η υπηρεσία που αναλαμβάνει μεγάλες υποθέσεις και υπάγεται απευθείας στο Κρεμλίνο.

Ο σκηνοθέτης αναμένει την επίσημη απαγγελία κατηγοριών σε βάρος του προτού αποφασιστεί ενδεχομένως η προφυλάκισή του ή κατ΄οίκον ο περιορισμός του.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, θεωρείται ύποπτος ότι «οργάνωσε την υπεξαίρεση τουλάχιστον 68 εκατομμυρίων ρουβλίων», λίγο λιγότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ με την παρούσα ισοτιμία, που είχαν δοθεί από το κράτος από το 2011 έως το 2014 για το πρόγραμμα “Platforma” το οποίο διαχειριζόταν ο προηγούμενος θεατρικός οργανισμός του οποίου προΐστατο, το Studio-7.

Όπως αναφέρουν ρωσικά ΜΜΕ ο σκηνοθέτης κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε δημόσιο χρήμα για ένα θέαμα που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, ενώ ανέβηκαν πολλές άλλες παραστάσεις.

Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, είχε τιμηθεί με το βραβείο Φρανσουά Σαλέ στις Κάννες για την ταινία του «Ο πιστός», ενώ η τελευταία ταινία του με τίτλο «Προδοσία» θα προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα της Μόστρας στη Βενετία, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Κέντρου Γκόγκολ το οποίο μεταμόρφωσε σε σημαντικό κέντρο της σύγχρονης θεατρικής σκηνής στη Μόσχα και του οποίου η τόλμη επικρίθηκε από ακτιβιστές της ορθοδοξίας και το υπουργείο Πολιτισμού.

Η έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί στην κατοικία του τον Μάιο στο πλαίσιο της υπόθεσης αυτής είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πολιτιστικούς κύκλους τόσο στη Ρωσία όσο και στο εξωτερικό προσφέροντάς του πολλά μηνύματα συμπαράστασης κυρίως από τη γαλλίδα ηθοποιό Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Γάλλοι ηθοποιοί και θεατρικοί σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων ο διευθυντής του φεστιβάλ της Αβινιόν Ολιβιέ Πι κατήγγειλαν σε επιστολή τους την «αναντίστοιχη μεταχείριση» που επιφυλάχθηκε σε «αυτόν τον μεγαλοφυή ταραξία της ρωσικής θεατρικής σκηνής και του κινηματογράφου ο οποίος πληρώνει οδυνηρά την ελευθερία του στη δημιουργία».