ΚΟΣΜΟΣ

Η Γερμανία ψάχνει λύσεις για τη μείωση της ρύπανσης - Το σχέδιο για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα

Η Γερμανία ψάχνει λύσεις για τη μείωση της ρύπανσης - Το σχέδιο για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα
REUTERS/Michaela Rehle

Λύσεις για την μείωση της ρύπανσης στις πόλεις της Γερμανίας συζήτησαν υπουργοί και υψηλόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, που συναντήθηκαν την Τετάρτη στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποτραπεί η απαγόρευση στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και να αποκατασταθεί η φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας που έχει αμαυρωθεί.

Από τότε που η Volkswagen παραδέχθηκε ότι παραποίησε τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων σε οχήματα ντίζελ στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2015, η κυβέρνηση της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ έχει δεχθεί πυρά ότι δεν έκανε αρκετά για να περιορίσει τη ρύπανση από τα οχήματα και ότι διατηρεί στενές σχέσεις με τους πανίσχυρους αυτοκινητοβιομηχάνους.

Το θέμα έχει αναχθεί σε βασικό ζήτημα της εκστρατείας ενόψει των εθνικών εκλογών του Σεπτεμβρίου και η κυβέρνηση θέλει να δείξει ότι αναλαμβάνει δράση καθώς οι περιβαλλοντικές οργανώσεις προσφεύγουν στη δικαιοσύνη για να αναγκάσουν τις μεγάλες πόλεις να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ.

Ωστόσο, οι υπουργοί ανησυχούν επίσης ότι θα εξοργίσουν τους οδηγούς 15 εκατ. πετρελαιοκίνητων οχημάτων και ότι θα πληγεί μια βιομηχανία που είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της χώρας και απασχολεί με περίπου 800.000 εργαζομένους.

2017 08 02T085716Z 728083656 UP1ED820OVF11 RTRMADP 3 GERMANY EMISSIONS

(REUTERS/Hannibal Hanschke)

«Συνεχίζουμε να χρειαζόμαστε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλουμε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να είναι επιτυχημένες στον κόσμο και να συνεχίσουν να παράγουν τα καλύτερα αυτοκίνητα», δήλωσε ο Άρμιν Λάσετ, πρωθυπουργός της περιοχής Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας που φιλοξενεί πολλά εργοστάσια οχημάτων. «Χρειάζεται να διασώσουμε το ντίζελ... αλλά πρέπει επίσης να υπάρξει μια νέα ώθηση στην ηλεκτρική εποχή», πρόσθεσε.

Το διακύβευμα έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Βρετανία και η Γαλλία έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά τους να προχωρήσουν εντέλει σε απαγόρευση όλων των οχημάτων ντίζελ και βενζίνης, ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler, Audi, Porsche και VW αποτελούν αντικείμενο έρευνας από τις ευρωπαϊκές Αρχές μετά από καταγγελίες για αθέμιτη σύμπραξη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα, οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 12,7% τον Ιούλιο. Πλέον το ντίζελ αντιστοιχεί μόνο στο 40,5% των νέων πωλήσεων οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, έναντι 46% στα τέλη του περασμένου έτους.

2017 08 02T130833Z 2069871982 UP1ED820OFL0S RTRMADP 3 GERMANY EMISSIONS

(REUTERS/Hannibal Hanschke)

Ακτιβιστές της οργάνωσης Greenpeace κρέμασαν σήμερα, Τετάρτη, ένα πανό στην πρόσοψη του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών που έγραφε «Καλωσήρθατε στο Φορτ Νοξ», κάνοντας λογοπαίγνιο με το σύμβολο NOx των οξειδίων του αζώτου που εκπέμπουν τα οχήματα ντίζελ.

«Η σύνοδος για το ντίζελ υπερασπίζεται την παρωχημένη τεχνολογία ντίζελ σαν να ήταν χρυσός στο Φορτ Νοξ», ανέφερε η Greenpeace σε ανάρτησή της στο Twitter, αναφερόμενη στην αμερικανική στρατιωτική βάση Fort Knox όπου φυλάσσεται ο χρυσός των ΗΠΑ. Στο μεταξύ, η συνάντηση μεταφέρθηκε στο υπουργείο Εσωτερικών.

Πονοκέφαλος οι πιθανοί περιορισμοί στην χρήση συγκεκριμένων οχημάτων

Πηγές από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και την κυβέρνηση δήλωσαν χθες, Τρίτη, ότι οι αυτοκινητοβιομήχανοι πιθανόν θα αποφύγουν τις δαπανηρές αλλαγές στους κινητήρες τους και αντ’ αυτού θα υποχρεωθούν σε μια ενημέρωση του λογισμικού σε περίπου 2 εκατ. οχήματα.

Η υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς δήλωσε ότι οι ενημερώσεις λογισμικού θα είναι μόνο το πρώτο βήμα και ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις συζητήσεις με την αυτοκινητοβιομηχανία για περαιτέρω μέτρα με στόχο τη μείωση των εκπομπών.

«Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προφανώς δεν έχει καλή φήμη αυτή τη στιγμή, για να θέσω κομψά», δήλωσε η υπουργός στο ραδιοφωνικό σταθμό SWR2. «Πρέπει να αποτρέψουμε αυτό το πλήγμα στην εικόνα αλλά είμαστε μόνο στην αρχή αυτής της διαδικασίας».

Το σκάνδαλο εκπομπών της VW οδήγησε σε μια σειρά αποκαλύψεων ότι τα ντιζελοκίνητα οχήματα από τις περισσότερες εταιρίες εκπέμπουν πολύ τοξικότερα οξείδια του αζώτου (NOx) στο δρόμο απ’ ό,τι στις εργαστηριακές δοκιμές που διενεργούνται για να αξιολογηθεί η ασφάλειά τους.

Το γεγονός αυτό έχει πλήξει τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ στη Γερμανία καθώς οι αγοραστές ανησυχούν για πιθανούς περιορισμούς στην χρήση των αυτοκινήτων αυτών, προκαλώντας μεγάλο πονοκέφαλο για τις εταιρίες.

Ο Στέφαν Βάιλ, πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας που είναι η έδρα της VW, δήλωσε ότι δεν αναμένει να διορθωθούν άμεσα τα προβλήματα του κλάδου.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε σοβαρά λάθη, τεράστια λάθη για πολλά χρόνια», δήλωσε ο Βάιλ στον τηλεοπτικό σταθμό ZDF.