Τι κάνουν οι πιλότοι αν χαλάσουν τα φρένα κατά τη διάρκεια της προσγείωσης
Μπορεί να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο με σπασμένα φρένα; Σύμφωνα με τον πιλότο και συγγραφέα Joe Shelton, ΝΑΙ μπορεί.
Σε άρθρο του στο Quroa, αναφέρει ότι πάντα ένας πιλότος πριν την προσγείωση ελέγχει τα φρένα του αεροσκάφους στο οποίο είναι κυβερνήτης.
Στα (περισσότερα) σημερινά αεροπλάνα υπάρχουν δυο ενεργοποιητές φρένων, ένα σε κάθε πεντάλ του πηδαλίου. «Στο πρώτο μου αεροπλάνο υπήρχε ένας μοχλός», γράφει ο Shelton. Βασικό είναι ο πιλότος να προσπαθήσει να επιβραδύνει την ταχύτητα του αεροσκάφους. Αυτό μπορεί να γίνει με τα πτερύγια, με τη δυναμική πέδηση κρατώντας ψηλά τη μύτη του αεροπλάνου ή χρησιμοποιώντας τον άνεμο.
Σε περίπτωση που ο πιλότος διαπιστώσει ότι τα φρένα δεν δουλεύουν όταν το αεροπλάνο έχει ήδη ακουμπήσει το έδαφος, τότε το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να προσπαθήσει να διατηρήσει τον έλεγχό του, χωρίς να χτυπήσει κάτι. Θα πρέπει να το οδηγήσει ευθεία στον διάδρομο προσγείωσης. Με το πηδάλιο θα συνεχίσει να καθοδηγεί το αεροσκάφος.
Τα συστήματα επιβράδυνσης ενός αεροσκάφους
1: Φρένα τροχών (brakes)
Αποτελούν το βασικό σύστημα πέδησης και είναι το κύριο σύστημα απόσβεσης της κινητικής ενέργειας όλων των αεροσκαφών στη φάση της προσγείωσης και το μοναδικό σύστημα επιβράδυνσης μέχρι την ακινητοποίηση ενός αεροσκάφους.
2: Αερόφρενα (airbrakes)
Πρόκειται για το δεύτερο σημαντικότερο υποβοηθητικό σύστημα πέδησης. Τα αερόφρενα μετά την προσγείωση σηκώνονται για να πέσει το βάρος του αεροπλάνου στους τροχούς και τα φρένα να είναι πιο αποτελεσματικά.
3:) Ανάστροφη ώση (Thrust Reverses)
Χρησιμοποιείται σε πολλά σύγχρονα αεροσκάφη. Μπαίνει σε λειτουργία μετά την επαφή των τροχών με το διάδρομο προσγείωσης.