Κίνα: Οι καταναλωτές θέλουν να καταγράφονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές γιατί χάνουν τις αποδείξεις
Σχεδόν το 80% των Κινέζων καταναλωτών θέλουν να γίνονται δεκτές οι καταγραφές ηλεκτρονικών πληρωμών τους ως αποδεικτικό μέσο για την επιστροφή χρημάτων ή την αλλαγή των προϊόντων τους από τις επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας China Youth Daily, οι χάρτινες αποδείξεις θεωρούνται στην Κίνα συνήθως ως το μόνο αποδεικτικό στοιχείο για επιστροφές χρημάτων και ανταλλαγές. Ωστόσο, αυτές οι αποδείξεις είναι εύκολο να χαθούν, ενώ κάποιες φορές οι καταναλωτές ξεχνούν να τις ζητήσουν. Καθώς οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου γίνονται πιο δημοφιλείς σε όλη την Κίνα, η χρήση των καταγραφών ηλεκτρονικών πληρωμών θα ήταν πιο βολική για τους καταναλωτές.
Το 70% των 2.000 ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν χάσει αποδείξεις αγορών τους, όταν τις χρειάστηκαν για μία επιστροφή ή αλλαγή, ενώ μόνο το 16,2% ζητά τακτικά απόδειξη με τις αγορές.
Ο Λιου Τζουνχάι, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Renmin της Κίνας, σημείωσε ότι «δεν υπάρχει κάποια νομική βάση για να θεωρούνται μόνο οι αποδείξεις αγορών ως αποδεικτικό στοιχείο για επιστροφές ή αλλαγές». Οι επιχειρηματίες πρέπει να προχωρούν σε επιστροφές χρημάτων ή αλλαγές, εφόσον οι καταναλωτές έχουν στοιχεία που αποδεικνύουν την αγορά των προϊόντων, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με έκθεση του Internet Network Information Center, 469 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποίησαν τα τηλέφωνά τους για να πληρώσουν για τις αγορές προϊόντων στην Κίνα το 2016.