Καμερούν: Η κυβέρνηση απαγόρευσε το διαδίκτυο σε αγγλόφωνες περιοχές
Εδώ και τρεις εβδομάδες η κυβέρνηση του Καμερούν είχε αποκλείσει την πρόσβαση στο διαδίκτυο στις αγγλόφωνες περιοχές της χώρας και οι κάτοικοι δηλώνουν ότι οι υπηρεσίες δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμα.
Οι κάτοικοι του Καμερούν είναι πεπεισμένοι ότι η διακοπή των διαδικτυακών υπηρεσιών για περίπου το 20% του πληθυσμού αποτελεί σκόπιμη πράξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Σημειώνεται πως στις δύο πληγείσες περιοχές, στα νοτιοδυτικά και βορειοδυτικά της χώρας, έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες πληθώρα διαδηλώσεων.
Μόλις μία ημέρα προτού διακοπούν οι υπηρεσίες, το υπουργείο Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών του Καμερούν είχε εκδώσει ανακοίνωση στην οποία προειδοποιούσε τους χρήστες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης ότι θα υπάρξουν ποινικές κυρώσεις εάν διαπιστωθεί πως γίνεται «διάδοση πληροφοριών, μέσω ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή άλλων συστημάτων τεχνολογίας, χωρίς αποδεικτικά στοιχεία». Στην ανακοίνωση επιβεβαιωνόταν επίσης ότι οι αρχές είχαν αποστείλει μηνύματα απευθείας στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, ενημερώνοντάς τους για τις κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της ποινής φυλάκισης για τη «διάδοση ψευδών πληροφοριών» μέσω των social media.
Σύμφωνα με το BBC, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια νέα πληροφόρηση σχετικά με την κατάσταση, κάτι που οδηγεί πολλούς κατοίκους της χώρας να πιστεύουν ότι η διακοπή των υπηρεσιών αποτελεί μέρος ενός σχεδίου της κυβέρνησης για να καταπνίξει τις διαφωνίες. Επιπλέον, πολλοί κάτοικοι επικρίνουν και τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες ίντερνετ. Οι εταιρείες αυτές πιθανόν δεν είχαν τη δυνατότητα να αποτρέψουν τη διακοπή, δεδομένου ότι τα δίκτυά τους βασίζονται στις υποδομές οπτικών ινών κρατικής εταιρείας. Ωστόσο, καμία από αυτές δεν έχει αντιταχθεί δημόσια κατά της διακοπής των υπηρεσιών τους, αναφέρει το ΑΠΕ.
Η εταιρεία MTN Cameroon, ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών Ίντερνετ, αρνείται ότι έχει παραβιάσει το απόρρητο των πελατών της με τη διαβίβαση των προειδοποιητικών μηνυμάτων του υπουργείου, προσθέτοντας ότι όλες η υπηρεσίες της παραμένουν προσβάσιμες. Την ανακοίνωση αυτή είχε εκδώσει η εταιρεία στις 15 Ιανουαρίου, αλλά έκτοτε δεν έχει προβεί σε οποιοδήποτε άλλο σχόλιο.
Κανένα σχόλιο σχετικά με την κατάσταση δεν έχουν κάνει και οι επόμενες τρεις μεγαλύτερες εταιρείες, η Orange Cameroun, η Nexttel ή η Vodafone Cameroon.