Η 37χρονη Βόσνια που γράφει ιστορία στην πολιτική με τo νικάμπ της
Η Ίντιρα Σινάνοβιτς γίνεται η πρώτη γυναίκα με νικάμπ που διεκδικεί έδρα στις εκλογές της Βοσνίας σπάζοντας όλα τα στεγανά στη χώρα της.
Με όπλο τα γυμνά της μάτια, μόνο αυτά μένουν ακάλυπτα από το νικάμπ της, η 37χρονη γυναίκα θέλει να εκλεγεί στην πόλη της Ζαβιντόβιτσι και να πολεμήσει κατά των κοινωνικών αποκλεισμών.
Στη Βοσνία δεν υπάρχει απαγόρευση χρήσης νικάμπ ή μπούρκας σε δημόσιους χώρους, αλλά μια απόφαση δικαστηρίου που απαγορεύει σε δικαστικούς να φορούν το παραδοσιακό τους μαντήλι κεφαλιού κάνει τη Σινάνοβιτς και πολλούς ακτιβιστές να ανησυχούν.
«Είναι βασικό δικαίωμα κάθε πολίτη» τονίζει η 37χρονη δημοσιογράφος δύο μέρες πριν από την εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής. «Αν εκλεγώ θα προσπαθήσω να στρέψω την προσοχή μου σε όλους ζουν υπό συνθήκες φτώχειας, θα γίνω η φωνή τους και θα προωθήσω προγράμματα που θα βελτιώσουν την κοινωνική τους θέση».
Ο πληθυσμός της Βοσνίας περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων, απότοκο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αλλά, σύμφωνα με το Reuters η προκατάληψη προς το πρόσωπο τους είναι αρκετά συχνό φαινόμενο.
Η ίδια η Σινάνοβιτς μαρτυρά πως πολλές είναι οι φορές που οι ενδυματολογικές της επιλογές – φορά μακριά μαύρη ρόμπα και κρύβει τα μάτια της πίσω από γυαλιά – την έχουν κάνει θύμα ρατσιστικών σχολίων.
Με αποκαλούν «Νίντζα» ή «Τρομοκράτη» ή ακόμη μου φωνάζουν να επιστρέφω στο Αφγανιστάν και την Συρία, αποκαλύπτει η ίδια.
Το Ισλάμ απολάμβανε πάντα ελευθερία στην πολυπολιτισμική Βοσνία, που για πάνω από 50 χρόνια ήταν μέλος της άθεης Γιουγκοσλαβίας, αλλά τα πάντα άλλαξαν από τον τριετή πόλεμο στην Βοσνία, όταν και Καθολικοί Κροάτες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι Σέρβοι πολέμησαν για μια εθνική εκκαθάριση που κόστισε την ζωή σε 100.000 ανθρώπους.
Η κατάσταση στην Βοσνία δεν έχει ηρεμήσει ακόμη και σήμερα με το βαθύ ρήγμα μεταξύ Σέρβων, Κροατών και των Μουσουλμάνων της Βοσνίας να μην χάνεται.
Μάλιστα από τον πόλεμο και ύστερα έχει παρατηρηθεί μια αύξηση της αυστηρότητας στις τάξεις των μουσουλμάνων καθώς οι Άραβες μουτζαχεντίν που έτρεξαν σε βοήθεια των Βόσνιων και η εισροή χρημάτων από την Σαουδική Αραβία, πολλά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για το χτίσιμο τζαμιών, έφεραν μια πιο συντηρητική μουσουλμανική παράδοση.