ΚΟΣΜΟΣ

Στο «σφυρί» το ναυπηγείο του Τιτανικού - Σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ισπανικό όμιλο

Στο «σφυρί» το ναυπηγείο του Τιτανικού - Σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ισπανικό όμιλο

Από την επίσκεψη του Ρίσι Σούνακ σε ένα από τα ναυπηγεία της εταιρίας που κατεσκεύασε τον Τιτανικό (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

Charles McQuillan/Pool via AP

To ναυπηγείο όπου κατασκευάστηκε ο Τιτανικός  μπορεί να περιέλθει στην ισπανική ναυπηγική εταιρεία Navantia καθώς βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της Harland & Wolff της εταιρίας στην οποία ανήκει.  

Είναι κατανοητό, ότι ο όμιλος θα μπορούσε να αναλάβει τον έλεγχο των τεσσάρων ναυπηγείων του ομίλου - στο Μπέλφαστ, στο Απλντορ στο Ντέβον, στο Άρνις στη νήσο Λιούις και στο Μεθίλ στο Φάιφ - ήδη από τον επόμενο μήνα, σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να διασώσει έως και 1.000 θέσεις εργασίας, όπως αναφέρει ο Guardian.

Η συμφωνία δεν αναμένεται να περιλαμβάνει προ-πακέτο διαχείρισης των λειτουργικών εταιρειών που διαχειρίζονται τα ναυπηγεία, το οποίο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας. Επί του παρόντος, μόνο η κύρια εταιρεία χαρτοφυλακίου βρίσκεται υπό διαχείριση.

Η Navantia έχει ήδη στηρίξει οικονομικά τη Harland & Wolff για να συνεχίσει να λειτουργεί, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει ζωντανή μια σύμβαση ύψους 1,92 δισ. λιρών με την εταιρεία για την κατασκευή τριών πλοίων σταθερής υποστήριξης στόλου (FSS) που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας προμήθειες σε αεροπλανοφόρα για τον Royal Fleet Auxiliary, τον ναυτικό βοηθητικό στόλο του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, η Harland & Wolff και η Navantia θα κατασκεύαζαν η καθεμία τμήματα των πλοίων στα ναυπηγεία τους στο Άπλντορ και στο Καντίθ, αντίστοιχα. Τα τμήματα των πλοίων θα ενώνονταν στη συνέχεια στο Μπέλφαστ.

Το μέλλον του έργου έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από τότε που η κύρια εταιρεία της Harland & Wolff τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης τον περασμένο μήνα.

Πηγές ανέφεραν ότι η Navantia εξέταζε διάφορες επιλογές για την προστασία της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένης της εξαγοράς, και δεν ήταν ακόμη σαφές ποια από αυτές θα προχωρούσε. Οι λεπτομέρειες για την προσέγγιση μιας συμφωνίας αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από την Sunday Telegraph.

Οι διαχειριστές της κύριας εταιρείας της Harland & Wolff είναι κατανοητό ότι θέλουν να εξασφαλίσουν μια συμφωνία για τα ναυπηγεία της το συντομότερο δυνατό, ώστε να μπορέσουν να κερδίσουν νέες συμβάσεις.

Μέχρι και 20 εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά τμημάτων της επιχείρησης σε μια διαδικασία πώλησης που διευθύνει η Rothschild. Η επιχείρηση ελέγχει μια προτεινόμενη επιχείρηση αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Βόρεια Ιρλανδία και μια καταργηθείσα πλέον ακτοπλοϊκή υπηρεσία προς τα νησιά Σίλι.

Το μέλλον των ναυπηγείων ήταν αμφίβολο εδώ και μήνες, καθώς κυβερνητικοί αξιωματούχοι εξέφραζαν ανησυχίες ότι μια εγγύηση δανείου ύψους 239 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλειες για τους φορολογούμενους.

Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς απέκλεισε τον Αύγουστο τη χορήγηση της εγγύησης δανείου, η οποία είχε ανακοινωθεί από την προηγούμενη συντηρητική κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο Ρέινολντς ξεκαθάρισε επίσης τον Ιούλιο ότι ήταν βέβαιος ότι τα πλοία του Βασιλικού Ναυτικού θα ναυπηγούνταν στο Μπέλφαστ.

Ο Ράσελ Ντόουνς, ειδικός σε θέματα αναδιάρθρωσης, ο οποίος διορίστηκε προσωρινός εκτελεστικός πρόεδρος της Harland & Wolff το καλοκαίρι, δήλωσε: «Οι βασικές δραστηριότητες των τεσσάρων ναυπηγείων του ομίλου συνεχίζουν να εμπορεύονται με την υποστήριξη όλων των ενδιαφερομένων μερών και θα παράσχουμε ενημέρωση σχετικά με τη στρατηγική μας διαδικασία, όταν αυτό κριθεί σκόπιμο».