ΚΟΣΜΟΣ

Προχωρά η κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο

Προχωρά η κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο

Μακέτα του υποθαλάσσιου τούνελ κάτω απο την Βαλτική Θάλασσα

Femern A/S - Facebook

Προχωρά η κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας για αυτοκίνητα και τρένα παγκοσμίως, που θα βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα, συνδέοντας τη Γερμανία με τη Δανία.

Η σήραγγα μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Λόλαντ) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Φέμαρ), και αναμένεται να αλλάξει άρδην στις μεταφορές μεταξύ της Σκανδιναβίας και της Κεντρικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με ενημέρωση της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τα έργα, Femern A/S, προ ολίγων εβδομάδων το βόρειο τμήμα εισόδου της σήραγγας βυθίστηκε στη γερμανική πλευρά, ενώ από την άνοιξη στο νερό βρίσκεται και το νότιο τμήμα εισόδου, στο νησί Λόλαντ. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που προλειαίνει το έδαφος για την περαιτέρω πρόοδο των εργασιών.

442487633_841969061291768_4284663457242992405_n.jpg

Ένα από τα εργοτάξια κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας στη Βαλτική

Femern A/S - Facebook

Femern A/S - Facebook

Η σήραγγα, με ονομασία Fehmarnbelt Tunnel, περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων και δύο σιδηροδρομικές γραμμές και στοχεύει να αντικαταστήσει το ταξίδι που γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά. Μέσω της σήραγγας θα απαιτούνται μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.

Όσον αφορά στη διαδρομή Αμβούργο - Κοπεγχάγη που τώρα γίνεται σε 4,5 ώρες με το τρένο, χάρη στο νέο τούνελ θα μειωθεί σε 2,5 ώρες.

Το τούνελ θα αποτελείται από περίπου 90 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, καθένα εκ των οποίων έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.

baltiki ypothalassio tounel.jpg

Ένα από τα εργοτάξια της υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω απο την Βαλτική

Femern A/S - Facebook

Η κατασκευή αυτών των «κομματιών» που θα ενώνονται μεταξύ τους σε βάθος περίπου 30 μέτρων, γίνεται σε ένα εργοστάσιο που δημιουργήθηκε ειδικά για το εν λόγω έργο στο Rødbyhavn. Αφού κατασκευαστούν στη στεριά, τα στοιχεία του τούνελ θα βυθιστούν στη θάλασσα.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 7 δισ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια των εργασιών θα απασχοληθούν περίπου 2.500 άνθρωποι.

Σημειώνεται ότι η υποθαλάσσια Σήραγγα της Μάγχης που συνδέει τη Γαλλία με την Αγγλία έχει μήκος 50,45 χλμ. αλλά χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τρένα.