ΚΟΣΜΟΣ

H Ελλάδα στον συντονισμό της ρυμούλκησης του Sounion από την Ερυθρά Θάλασσα

H Ελλάδα στον συντονισμό της ρυμούλκησης του Sounion από την Ερυθρά Θάλασσα

Το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Sounion, που δέχθηκε επίθεση των ανταρτών Χούθι παραμένει φλεγόμενο από την 23η Αυγούστου

ΥΠΕΘΑ/ΔΝΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/ INTIME

Η Ελλάδα ηγείται της προσπάθειας ρυμούλκησης του πετρελαιοφόρου Sounion που δέχτηκε επίθεση την περασμένη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.

Το υπό ελληνική σημαία Sounion μετέφερε 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου όταν χτυπήθηκε από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης. Το πλήρωμα διασώθηκε, αλλά τμήματα του πλοίου παραδόθηκαν στις φλόγες χωρίς να είναι ξεκάθαρο εάν το σκάφος παρουσιάζει διαρροή αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με το σχέδιο διάσωσης, το πετρέλαιο θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο, ενώ το Sounion θα ρυμουλκηθεί σε ασφαλές λιμάνι, πιθανότατα στο Τζιμπουτί. Ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά πλοία της ευρωπαϊκής ναυτικής επιχείρησης «Ασπίδες» θα το συνοδεύσουν, ενώ Σαουδάραβες πιθανότατα θα επιβλέπουν τη μεταφορά πετρελαίου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν στα ρυμουλκά να απομακρύνουν το πλοίο. Σε περίπτωση μεγάλης πετρελαιοκηλίδας, θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις για τις ακτές της Υεμένης και των γειτονικών χωρών.

Το σχέδιο ρυμούλκησης είναι αποτέλεσμα στενού συντονισμού μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Ευρωπαίων εταίρων και βασικών περιφερειακών παραγόντων, όπως ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, αναφέρει το Bloomberg, προσθέτοντας ότι η Αθήνα προχώρησε και σε σχετική ανεπίσημη συνεννόηση με την Τεχεράνη, η οποία υποστηρίζει τους μαχητές Χούθι.

Μιλώντας στις Βρυξέλλες σήμερα Πέμπτη, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης είπε ότι μίλησε με τον υπουργό Εξωτερικών της Σαουδικής Αραβίας για να διαβεβαιώσει ότι «το θέμα θα αντιμετωπιστεί με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια».

Εκπρόσωπος του αμερικανικού Πενταγώνου δήλωσε την Τρίτη ότι το σκάφος φαίνεται να παρουσιάζει διαρροή, εγκυμονώντας τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής, κάτι που διέψευσαν εκπρόσωποι της επιχείρησης «Aσπίδες».

Στο χειρότερο σενάριο, μια διαρροή όλου του φορτίου του Sounion θα αντιπροσώπευε την πέμπτη μεγαλύτερη διαρροή που έχει καταγραφεί.