Ακροαριστερή οργάνωση πίσω από το σαμποτάζ στους γαλλικούς σιδηροδρόμους; - Το μυστηριώδες μήνυμα
Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση του σαμποτάζ στους γαλλικούς σιδηροδρόμους που «χάλασε» την εικόνα της χώρας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων μετά από ένα μυστηριώδες μήνυμα ηλεκτρονικού ταχρυδρομείου που έφτασε σε δημοσιογραφικά γραφεία και με την οποία μια ακροαριστερή οργάνωση αναλαμβάνει την ευθύνη.
Υπογράφεται από μία ανώνυμη κολεκτίβα που αυτοπαρουσιάζεται ως «ανώνυμη αντιπροσωπεία»με σκοπό να αποσταθεροποιήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Κανείς, ωστόσο δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει αν πρόκειται για αληθινή ανάληψη ευθύνης ή φάρσα.
Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημιουργήθηκε για την περίσταση μέσω της πλατφόρμας Riseup. Η τελευταία «παρέχει διαδικτυακά εργαλεία επικοινωνίας για άτομα και ομάδες που αγωνίζονται για κοινωνικές αλλαγές».
Οι αρχές ερευνούν αυτή την πιθανότητα χωρίς όμως να αποκλείουν τις υπόλοιπες.
Πριν από δεκαετίες μια άλλη, ακρο-αριστερή οργάνωση «Action Directe» είχε σαμποτάρει ράγες τρένων ως δράση εναντίον της τότε κυβέρνησης.
Μια πηγή ασφαλείας δήλωσε στο AFP ότι η επίθεση συνδέεται με την ακροαριστερά. Ο τρόπος δράσης - εμπρηστικές επιθέσεις σε εγκαταστάσεις - μοιάζει με αυτόν που χρησιμοποίησε το κίνημα αυτό στο παρελθόν. Όμως, σύμφωνα με πηγή που βρίσκεται κοντά στην υπόθεση, προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα που να υποστηρίζει πραγματικά τη θεωρία ότι εμπλέκεται αυτή η ομάδα.
Οι Γάλλοι ερευνητές των συνθηκών κάτω από τις οποίες έγινε το σαμποτάζ συμφωνούν ότι είναι πολύ πιο συντονισμένο, πολύ καλύτερα μελετημένο και, όπως αυτοί που το έκαναν είναι γνώστες του σιδηροδρομικού δικτύου και της λειτουργίας του.
Τι πιστεύουν οι Γάλλοι για το σαμποτάζ
Νωρίτερα ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Ζεράλντ Νταρμανέν είχε δηλώσει ότι δεν μπορεί να αποκλείσει ανάμειξη ξένης χώρας στις ενέργειες δολιοφθοράς που διαπράχθηκαν κατά του σιδηροδρομικού δικτύου τρένων υψηλής ταχύτητας (TGV) προκαλώντας προβλήματα στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών την χθεσινή ημέρα της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.
Οι επιθέσεις τα ξημερώματα της Παρασκευής (26/7) κατέστρεψαν υποδομές κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών που συνδέουν το Παρίσι με πόλεις όπως η Λιλ, στα βόρεια, το Μπορντό, στα δυτικά, και το Στρασβούργο, στα ανατολικά.
Μια άλλη επίθεση στη γραμμή Παρίσι-Μασσαλία απετράπη, ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF.
Περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως δαπανώνται για την προστασία του τεράστιου και πολυσύχναστου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, δήλωσε ο Ζαν Πιερ Φαραντού, πρόεδρος της εθνικής εταιρείας σιδηροδρόμων. Το βραβευμένο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων λαμβάνει ειδική προστασία, με περιφράξεις και μη επανδρωμένα αεροσκάφη που φέρουν θερμικές κάμερες, είπε.
Αλλά, που εκτείνεται σε 5.000 χιλιόμετρα, «δεν μπορείς να βάλεις μια κάμερα ή έναν αστυνομικό σε κάθε χιλιόμετρο», είπε.
Το σύνολο του δικτύου καλύπτει περίπου 30.000 χιλιόμετρα γραμμών που χρησιμοποιούνται από 15.000 τρένα κάθε μέρα.