Εντυπωσιακή φωτογραφία του νεφελώματος Lagoon από το τηλεσκόπιο Hubble της Nasa

Η φωτογραφία του νεφελώματος της λιμνοθάλασσας

NASA/ESA

Για να γιορτάσει την 28η επέτειό του στο διάστημα, το τηλεσκόπιο Hubble της NASA τράβηξε μια εκπληκτική και πολύχρωμη εικόνα του νεφελώματος της λιμνοθάλασσας (Lagoon Nebula).

Το νεφέλωμα που απέχει περίπου 4000 έτη φωτός μακριά, αποτελεί ένα τεράστιο νέφος ιονισμένου υδρογόνου και κονιορτού (σκόνης), το οποίο λούζεται από το φως ενός γαλάζιου υπεργίγαντα, του αστέρα 9 Τοξότη. Αυτή η εικόνα δείχνει μόνο ένα μικρό μέρος αυτής της περιοχής.

Το νεφέλωμα ανακαλύφτηκε το 1747 από τον Γάλλο αστρονόμο Guillaume Le Gentil και ενσωματώθηκε στον κατάλογο του Μεσιέ το 1764.

Ο Τζον Χέρσελ ανακάλυψε ότι η λαμπρότερη κεντρική περιοχή του νεφελώματος είχε μορφή κλεψύδρας και για το λόγο αυτό έχει ονομαστεί Hourglass Nebula (Νεφέλωμα Κλεψύδρας). Αυτή η περιοχή παρατηρήθηκε με το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble το 1997 και θεωρείται χώρος σχηματισμού αστέρων (αστρογένεσης).

Το 1890, η Ιρλανδέζα αστρονόμος Agnes Mary Clerk έδωσε στο Μ8 την ονομασία «νεφέλωμα της Λιμνοθάλασσας».

Οι παρατηρήσεις λήφθηκαν από την κάμερα ευρέος πεδίου 3 του Hubble από τις 12 έως τις 18 Φεβρουαρίου 2018.

Δείτε ολόκληρη την εικόνα