Boeing: «Δεν θα άφηνα την οικογένειά μου να ταξιδέψει με 787 Dreamliner», λέει μηχανικός
Γροθιά στην αξιοπιστία της Boeing αποτελεί η δήλωση πληροφοριοδότη ο οποίος θα καταθέσει σε ακρόαση της αμερικανικής Γερουσίας, ότι φοβόταν ότι τα αεροπλάνα της θα μπορούσαν να διαλυθούν στον αέρα και ότι δεν θα άφηνε την οικογένειά του να επιβιβαστεί σε αεροσκάφος τύπου 787.
Ο μηχανικός Σαμ Σαλεχπούρ δήλωσε στο NBC News ότι είχε εκφράσει ανησυχίες σχετικά με το 787 Dreamliner, τις οποίες η Boeing απέρριψε.
Η εταιρεία βρίσκεται υπό έλεγχο μετά από μια σειρά περιστατικών ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας αποκόλλησης πόρτας εν μέσω πτήσης τον Ιανουάριο.
Ο Σαλεπούρ μίλησε για τα υποτιθέμενα ζητήματα ασφάλειας με το 787 Dreamliner σε συνέντευξή του στο NBC.
Είπε ότι φοβόταν ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε απλώς να «πέσει στο έδαφος», εάν δεν αντιμετωπιστούν τα κατασκευαστικά ζητήματα. Αναφέρθηκε σε κενά μεταξύ εξαρτημάτων που προέκυψαν κατά τη συναρμολόγηση του αεροπλάνου.
Ερωτηθείς αν θα έβαζε την οικογένειά του σε ένα από τα 787, απάντησε: «Αυτή τη στιγμή, δεν θα το έκανα».
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ερευνά τους ισχυρισμούς του Σαλεχπούρ, τους οποίους ανέφεραν για πρώτη φορά την περασμένη εβδομάδα οι New York Times.
Η Boeing, ένας από τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, επέμεινε και πάλι ότι τα αεροσκάφη της είναι ασφαλή και αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς του μηχανικού.
«Αυτοί οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ανακριβείς. Τα ζητήματα που θίγονται έχουν υποβληθεί σε αυστηρή μηχανική εξέταση υπό την εποπτεία της FAA», δήλωσε στο NBC.
Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ασφάλεια των αεροσκαφών 737 Max της Boeing.
Τον Ιανουάριο, ένα 737 Max 9 αναγκάστηκε να επιστρέψει στο σημείο αναχώρησής του στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, πραγματοποιώντας αναγκαστική προσγείωση μετά από έκρηξη ενός πάνελ πόρτας στον αέρα.
Οι επιβάτες γλίτωσαν από σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά το περιστατικό οδήγησε σε χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων και σε νέο έλεγχο της Boeing - η οποία στο παρελθόν είχε καθηλώσει το 737 Max 8 μετά από θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019.
Στο μεταξύ η United Airlines κατηγόρησε την Boeing για πλήγμα 200 εκατ. δολαρίων στα κέρδη της κατά τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους.
Ο αερομεταφορέας αναγκάστηκε να ακινητοποιήσει τον στόλο των Boeing 737 MAX 9 για τρεις εβδομάδες μετά από μια έκρηξη στην καμπίνα του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Η United δήλωσε ότι αυτό την ώθησε σε ζημίες προ φόρων ύψους 164 εκατ. δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι «σε διαφορετική περίπτωση θα είχε αναφέρει τριμηνιαία κέρδη».
Η United διαθέτει 79 Boeing 737 MAX 9 στο στόλο της.
Η United και η Alaska αναγκάστηκαν να ακυρώσουν χιλιάδες πτήσεις καθώς διενεργούνταν επιθεωρήσεις τον Ιανουάριο πριν η αμερικανική ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών δώσει άδεια στα αεροπλάνα να συνεχίσουν να πετούν.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Boeing κατέβαλε 160 εκατ. δολάρια στην Alaska για να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπέστη η αεροπορική εταιρεία.