ΚΟΣΜΟΣ

«Παρθενικό» ταξίδι για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου - Ανησυχία για το καύσιμο κίνησης

«Παρθενικό» ταξίδι για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου - Ανησυχία για το καύσιμο κίνησης
Το κρουαζιερόπλοιο «Icon of the Seas» στο πρώτο του ταξίδι AP Photo/Rebecca Blackwell

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, «Icon of the Seas», μήκους 365 μέτρων περίπου και χωρητικότητας 7.600 επιβατών απέπλευσε από το Μαϊάμι της Φλόριντα για το «παρθενικό του ταξίδι» το Σάββατο (27/1). 

Το «Icon of the Seas» ανήκει στον όμιλο Royal Caribbean και «άνοιξε πανιά» για ένα επταήμερο ταξίδι σε ένα νησί της Καραϊβικής.

Και ενώ πρόκειται για ένα αν μη τι άλλο εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο, οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν για το ενδεχόμενο διαρροής μεθανίου στον αέρα.

Κατασκευασμένο σε ένα ναυπηγείο στη Φινλανδία, το πλοίο με νηολόγιο στις Μπαχάμες διαθέτει επτά πισίνες και έξι νεροτσουλήθρες.

Οι νεροτσουλήθρες του κρουαζιερόπλοιουAP Photo/Rebecca Blackwell

Η κατασκευή του κόστισε περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ και διαθέτει περισσότερα από 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια, όπως μεταδίδει το BBC.

Γιατί ανησυχούν οι περιβαλλοντολόγοι;

Οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι το πλοίο αυτό που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα έχει ως αποτέλεσμα, τη διαρροή μεθανίου στον αέρα.

Αν και η καύση του LNG είναι πιο «καθαρή» σχετικά με εκείνη των παραδοσιακών καυσίμων, με τα οποία τροφοδοτούνται τα πλοία, όπως για παράδειγμα το μαζούτ, ο κίνδυνος να διαρρεύσει μεθάνιο στην ατμόσφαιρα είναι υπαρκτός.

Η αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου από το ΜαϊάμιAP Photo/Rebecca Blackwell

Να σημειωθεί πως, το αέριο αυτό είναι πολύ πιο τοξικό απ' ότι το διοξείδιο του άνθρακα.

«Είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση» σημείωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής του Θαλάσσιου Προγράμματος του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT),Μπράιαν Κόμερ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

«Εκτιμάμε ότι η χρήση LNG ως θαλάσσιου καυσίμου εκπέμπει πάνω από 120% περισσότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από ό,τι το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης πλοίων» εξήγησε.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα (22-28/1), το ICCT δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία υποστηρίζεται ότι οι εκπομπές μεθανίου από πλοία που τροφοδοτούνται με LNG ήταν υψηλότερες σε σχέση με αυτές που επιβάλλονται από τους κανονισμούς.

Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις φωνές εκείνες που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ο όμιλος Royal Caribbean επεσήμανε ότι το Icon of the Seas είναι 24% πιο ενεργά αποδοτικό από ό,τι ορίζεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για τα σύγχρονα πλοία. Μάλιστα, η εταιρεία έχει προαναγγείλει ότι σχεδιάζει να εισαγάγει ένα μοντέλο μηδενικής εκπομπής αερίων, «net-zero ship» έως το 2035.