ΚΟΣΜΟΣ

DW: Η Γερμανία βάζει «φρένο» στις διαφημιστικές κλήσεις με «τσουχτερά» πρόστιμα

DW: Η Γερμανία βάζει «φρένο» στις διαφημιστικές κλήσεις με «τσουχτερά» πρόστιμα
Pixabay

Όπως στην Ελλάδα έτσι και στη Γερμανία οι διαφημιστικές κλήσεις ταλαιπωρούν τους καταναλωτές. Όμως, σύμφωνα με την Deutche Welle,  με την τακτική της η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων της Γερμανίας να επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες δείχνει να φέρνει αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών.

Όπως μεταδίδει η ελληνική σύνταξη της Deutche Welle, οι καταγγελίες για διαφημιστικές κλήσεις στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων μειώθηκαν την περασμένη χρονιά κατά 46%.

Η υπηρεσία με έδρα τη Βόννη ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή (19/1) ότι το 2023 έγιναν συνολικά 34.714 καταγγελίες, ενώ το 2022 64.704. Επειδή όμως υπήρξαν «πολλές ακραίες περιπτώσεις» κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς η γερμανική αρχή επέβαλε ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα συνολικού ύψους 1,435 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων Κλάους Μίλερ, ο αριθμός καταγγελιών έχει επανέλθει στα επίπεδα πριν το 2018.

Παράλληλα με την αποφασιστική ανάληψη δράσης της γερμανικής αρχής στον σημαντικό περιορισμό των ανεπιθύμητων διαφημιστικών κλήσεων συνέβαλε και το γεγονός ότι από το τέλος της πανδημίας οι πολίτες δραστηριοποιούνται περισσότερο σε εξωτερικούς χώρους.

Πρόστιμα σε εταιρίες
που ξεπέρασαν κατά πολύ τα όρια

Σε γενικές γραμμές πάντως ο αριθμός των περυσινών καταγγελιών παραμένει με σχεδόν 35.000 πολύ υψηλός. Όπως το 2022 έτσι και το 2023 οι περισσότερες καταγγελίες στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων αφορούσαν παρόχους ενέργειας, οι οποίοι λόγω της ενεργειακής κρίσης βρίσκονταν σε αναζήτηση νέων πελατών υποσχόμενοι χαμηλότερες τιμές.

Η γερμανική αρχή δέχθηκε συνολικά 5.600 καταγγελίες για ενεργειακά θέματα. Ακολουθούν καταγγελίες για τυχερά παιχνίδια, καθώς και διαφόρων λογής κατασκευαστικά υλικά, όπως τούβλα, ξυλεία, ακόμα και φωτοβολταϊκά πάνελ.

Στις καταγγελλόμενες διαφημιστικές κλήσεις ο Κλάους Μίλερ διαπιστώνει μια σαφή τάση προς ιδιαίτερα σοβαρές παρενοχλήσεις και παραβιάσεις ισχυόντων νόμων. Αντιδρώντας η γερμανική αρχή έλαβε μέτρα κυρίως σε βάρος εταιριών, οι οποίες ξεπέρασαν κατά πολύ τα όρια ανοχής.

Οι εν λόγω εταιρείες «παρενοχλούσαν τους καταναλωτές με συνεχείς, διαδοχικές κλήσεις, επιθετικό τρόπο επικοινωνίας και απόπειρες παραπλάνησης. Σε βάρος αυτών των εταιριών έγιναν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες καταγγελίες».

Οι καταναλωτές μπορούν να καταγγείλουν στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων τις διαφημιστικές κλήσεις, στις οποίες δεν έχουν προηγουμένως συναινέσει ή στις οποίες έχουν ανακαλέσει την συναίνεσή τους. Σύμφωνα με τη γερμανική αρχή, για να αποδειχθεί η παράνομη πρακτική των διαφόρων call center, απαιτούνται όσο το δυνατόν ακριβέστερες και λεπτομερείς πληροφορίες.