ΚΟΣΜΟΣ

Deutsche Welle: «Πράσινη Εβδομάδα» στο Βερολίνο με φόντο αγροτικά μπλόκα

AP Photo/Ebrahim Noroozi

Με τους αγρότες και τους μεταφορείς να εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους, ξεκινά η μεγάλη αγροτική έκθεση του Βερολίνου «Πράσινη Εβδομάδα».

Όπως μεταδίδει η ελληνική σύνταξη της Deutsche Welle, υπό άλλες συνθήκες η «Πράσινη Εβδομάδα», η ιστορική αγροτική έκθεση του Βερολίνου, η οποία για πρώτη φορά άνοιξε τις πύλες της το 1926, δεν θα απασχολούσε τον διεθνή Τύπο περισσότερο από όσο προδίδει το όνομά της.

Νέες τάσεις στη γεωργία, την κτηνοτροφία και τα τρόφιμα, περιηγήσεις σε πολύχρωμα περίπτερα, εν μέσω φωτογραφικών φλας με πολιτικούς, συνδικαλιστές και επιχειρηματίες του ευρύτερου πρωτογενούς τομέα. Φέτος τα πράγματα αναμένονται διαφορετικά, με τις κόρνες στα τρακτέρ οργισμένων αγροτών να ηχούν στο βάθος.

AP Photo/Ebrahim Noroozi

Η Ελλάδα δεν συμμετέχει στην φετινή έκθεση με οργανωμένη αποστολή εκθετών ή ελληνικό περίπτερο, όπως σε άλλες μεγάλες διεθνείς εκθέσεις της Γερμανίας. Το «παρών» στην «Πράσινη Εβδομάδα» δίνει ωστόσο ο υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος έχει θα επαφές αυτές τις μέρες στο πλαίσιο της αγροτικής έκθεσης.

Αύριο, Σάββατο 20/1, θα συμμετάσχει σε συνδιάσκεψη υπουργών Γεωργίας από 70 χώρες και προσώπων διεθνών οργανισμών, μετά από πρόσκληση του Τζεμ Έζντεμιρ. Η υπουργική διάσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο του 16ου Διεθνούς Φόρουμ Τροφίμων και Γεωργίας με θέμα «Το σύστημα τροφίμων του μέλλοντος. Μαζί για έναν κόσμο χωρίς πείνα».

Η 88η «Πράσινη Εβδομάδα» ξεκινά την Παρασκευή και για ένα δεκαήμερο με 1.400 εκθέτες, 61 χώρες και 300.000 επισκέπτες. Βασικά θέματα είναι η γεωργία και τα τρόφιμα του μέλλοντος, η προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος, οι αγροτικές πρακτικές «zero waste», οι οικολογικές καλλιέργειες νέας γενιάς και πολλά άλλα. Η έκθεση ξεκινά συμβολικά με μια περιήγηση στους χώρους της έκθεσης του αρμόδιου υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Τζεμ Έζντεμιρ από τους Πρασίνους και του Χριστιανοδημοκράτη δημάρχου Βερολίνου Κάι Βέγκνερ.

Μαζί τους είναι και το πρόσωπο των ημερών, ο Γιοάχιμ Ρούκβιντ, επικεφαλής της Ένωσης Γερμανών Αγροτών που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μαζικών αγροτικών κινητοποιήσεων κατά της γερμανικής κυβέρνησης και των σχεδιαζόμενων περικοπών στις επιδοτήσεις για το πετρέλαιο κίνησης. Ένα δύσκολο τετ-α-τετ παρά τα χαμόγελα στις κάμερες.

Αγρότες και μεταφορείς στο «κόκκινο»

Ο Πράσινος υπουργός δεν κάνει πίσω στο θέμα των επιδοτήσεων παρά το ό,τι προσπαθεί να κρατήσει εξαρχής μια πιο μετριοπαθή στάση υπέρ των αγροτών. Πολλοί αγρότες θεωρούν ότι έχοντας διανύσει το μισό της θητείας του, έχει αποτύχει να εκπληρώσει πολλές από τις υποσχέσεις του για τον εκσυγχρονισμό και τη βιωσιμότητα της γερμανικής γεωργίας και κτηνοτροφίας. H Greenpeace κάνει μάλιστα λόγο για «δύο χαμένα χρόνια».

Οι αγρότες πάντως έχουν ήδη δώσει ραντεβού έξω από τους χώρους της έκθεσης τις επόμενες μέρες, εκτός της καθιερωμένης πια «αγρυπνίας» τους κοντά στην Πύλη του Βρανδεμβούργου.

Οι ανακοινώσεις της γερμανικής κυβέρνησης από την ολομέλεια της γερμανικής βουλής την Πέμπτη περί μελλοντικών γραφειοκρατικών ελαφρύνσεων για τους αγρότες στο πλαίσιο μιας νέας αλλά ομιχλώδους ακόμη αγροτικής μεταρρύθμισης, δεν πείθουν την πλευρά των αγροτών, η οποία θέτει ως προϋπόθεση διαλόγου τη σαφή δέσμευση για συνέχιση της επιδότησης για το ντίζελ.

Μάλιστα ο Ρούκβιντ ανακοίνωσε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα οι αγρότες θα επιστρέψουν στους δρόμους με νέες κινητοποιήσεις. Η μεγάλη «έκρηξη» δεν έχει έρθει ακόμη, ανέφερε χαρακτηριστικά, αποκαλώντας τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις απλώς «προσεισμικές δονήσεις».

Και οι οδηγοί φορτηγών

Αλλά δεν είναι μόνο οι αγρότες που είναι σε θέση μάχης. Σχεδόν 1.500 φορτηγά έχουν φτάσει ήδη από την Πέμπτη στην καρδιά του Βερολίνου με εκατοντάδες μεταφορείς και διανομείς από όλη τη Γερμανία να προτάσσουν τα δικά τους αιτήματα προς τη γερμανική κυβέρνηση: ζητούν να μπει φρένο στην αύξηση των διοδίων, στο τέλος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας για τον κλάδο τους, ο οποίος θέτει κυριολεκτικά την οικονομία σε κίνηση.

Πολλοί μεταφορείς και διανομείς στη Γερμανία αναγκάζονται να εργάζονται από τα χαράματα μέχρι αργά το βράδυ χωρίς κανένα πλαίσιο προστασίας, ενώ ο κλάδος εδώ και χρόνια δέχεται πιέσεις και από τον αθέμιτο ανταγωνισμό από το εξωτερικό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης