ΚΟΣΜΟΣ

«Επιβιώσαμε από την κόλαση» - Συγκλονιστικές μαρτυρίες επιβατών από την τραγωδία στο Τόκιο

«Επιβιώσαμε από την κόλαση» - Συγκλονιστικές μαρτυρίες επιβατών από την τραγωδία στο Τόκιο
NTV via AP

Όλο και περισσότερα στοιχεία γύρω από τη φρίκη που έζησαν οι επιβάτες του φλεγόμενου αεροσκάφους στην Ιαπωνία έρχονται στο φως μέσα από τις μαρτυρίες των διασωθέντων που βγήκαν ζωντανοί κυριολεκτικά μέσα από τη φωτιά.

Δυστυχώς, δεν στάθηκαν το ίδιο τυχερά τα πέντε νεκρά μέλη της ακτοφυλακής που επέβαιναν στο αεροσκάφος με το οποίο συγκρούστηκε αυτό της Japan Airlines.

Η πτήση της JAL 516 είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο του Χοκάιντο, μεταφέροντας 367 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα. Οι στιγμές που έζησαν αμέσως μετά τη σύγκρουσή ήταν δραματικές. Αμέσως μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο, το επιβατικό αεροσκάφος των ιαπωνικών αερογραμμών μετά από σύγκρουση με ένα μικρό αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής κατά το στάδιο της προσγείωσης, παραδόθηκε στις φλόγες. Οι προσπάθειες που κατέβαλαν τα μέλη του πληρώματος και της παραδόθηκε ήταν τιτάνιες.

«Ήταν μια κόλαση»

Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του νεαρού Σουηδού επιβάτη Anton Deibe, 17 ετών, που περιέγραψε στη σουηδική εφημερίδα Aftonbladet όσα βίωσε: «Όλη η καμπίνα γέμισε καπνό μέσα σε λίγα λεπτά. Πέσαμε κάτω στο πάτωμα. Στη συνέχεια άνοιξαν οι πόρτες έκτακτης ανάγκης και πέσαμε πάνω τους. Ο καπνός στην καμπίνα μας έπνιγε σαν κόλαση. Ήταν μια κόλαση. Δεν έχουμε ιδέα πού πηγαίναμε και έτσι τρέχαμε έξω στον αγρό. Ήταν ένα χάος», τόνισε ο Deibe που είπε ότι ταξίδευε με τους γονείς και την αδελφή του.

«Μάρτυρες ενός θαύματος»

Ένας άλλος επιβάτης της πτήσης μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Kyodo: «Στην αρχή άκουσα έναν θόρυβο σαν να είχαμε χτυπήσει κάπου και στη συνέχεια τινάχθηκα ψηλά μόλις προσγειωθήκαμε. Είδα σπίθες έξω από το παράθυρο και την καμπίνα γεμάτη με καπνό».

Ένας πρώην εμπορικός πιλότος μιλώντας στο Sky News για το δυστύχημα με το φλεγόμενο αεροσκάφος, τόνισε: «Μόλις γίναμε μάρτυρες ενός θαύματος. Ο τρόπος με τον οποίο έβγαλαν όλους αυτούς τους επιβάτες από το αεροπλάνο είναι σχεδόν απίστευτος. Η ορατότητα πρέπει να ήταν μηδενική. Αυτο που κατάφερε το πλήρωμα, είναι ένα θαύμα».

Η Καόρου Ισίι, μια μητέρα που περίμενε έξω από την πύλη των αφίξεων για την 29χρονη κόρη της με τον σύντροφό της που επέστρεφαν με αυτή την πτήση, είπε ότι αρχικά θεώρησε ότι η πτήση έχει καθυστέρηση μέχρι που η κόρη της της τηλεφώνησε για να της εξηγήσει. «Μου είπε ότι το αεροπλάνο είχε αρπάξει φωτιά και ότι η ίδια το εγκατέλειψε μέσω της τσουλήθρας. Ανακουφίστηκα πολύ που ήταν καλά», είπε.

Οι συνομιλίες πιλότων - πύργου ελέγχου

Ήδη τα αίτια της τραγωδίας βρίσκονται υπό διερεύνηση, όμως, είναι ακόμη νωρίς προκειμένου να μπορέσουν οι ερευνητές να δουν αν πρόκειται για λάθος από τον πύργο ελέγχου που έδωσε την άδεια της προσγείωσης ή αν ξαφνικά το αεροπλάνο της ακτοφυλακής μπήκε στον διάδρομο προσγείωσης τηςν ώρα που το αεροσκάφος της Japan Airlines προσγειωνόταν.

Φως στα αίτια της σύγκρουσης θα δώσει η απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών του έλεγκτη εναέριας κυκλοφορίας με τον πιλότο του αεροπλάνου. Επιπλέον θετικό είναι το γεγονός ότι διασώθηκαν επιβάτες και πληρώμα και έτσι ο κυβερνήτης του αεροπλάνου θα μπορέσει να δώσει και αυτός κατάθεση για το τι ακριβώς έγινε.

Προς το παρόν πάντως, όλες οι έρευνες στρέφονται προς τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που είχαν βάρδια τη συγκεκριμένη στιγμή σε μια προσπάθεια να φτάσουν όσο το δυνατό πιο γρήγορα στα αίτια της σύγκρουσης που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τεράστια τραγωδία.

Απουσία σύγχρονου αναμεταδότη

Εν τω μεταξύ, το Flight Radar 24, το οποίο παρακολουθεί τις πτήσεις σε όλο τον κόσμο, έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τη σύγκρουση. Ανέφερε, συγκεκριμένα, ότι το δυστύχημα συνέβη στις 17:47 τοπική ώρα, καθώς η πτήση της Japan Airlines προσγειωνόταν.

Το αεροσκάφος της Ιαπωνικής Ακτοφυλακής ήταν ένα Bombardier Dash-8, το οποίο δεν ήταν εξοπλισμένο με σύγχρονο αναμεταδότη ADS-B. Σε γενικές γραμμές, οι αναμεταδότες ADS-B χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση εξαιρετικά ακριβών πληροφοριών σχετικά με τη θέση ενός αεροσκάφους στους ελεγκτές εδάφους και απευθείας σε άλλα αεροσκάφη.