DW: Λιτά Χριστούγεννα περιμένουν τους Βρετανούς
Λιτότητα και φέτος στη Βρετανία. Στη χώρα που μαζί με τις ΗΠΑ ξοδεύουν παραδοσιακά αρκετά χρήματα για τις γιορτές των Χριστουγέννων, φέτος τα δύο τρίτα των καταναλωτών της χώρας σκέφτονται να ξοδέψουν λιγότερα.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της εταιρείας Accenture, τα ευρήματα της οποίας δείχνουν πως η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε «ανησυχητική» στασιμότητα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ελληνικής Υπηρεσίας της Deutsche Welle, το Ηνωμένο Βασίλειο μετρά δέκα μέρες πριν από την επίσημη κατάθεση του Φθινοπωρινού Προϋπολογισμού (Autumn Statement) από τον Βρετανό υπουργό Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ.
Ο Χαντ εδώ και μήνες, έχει αναφέρει ότι οι ανακοινώσεις για μειώσεις φόρων στην κατάθεση του επικείμενου προϋπολογισμού θεωρούνται «σχεδόν αδύνατες».
Όπως τονίζει ο υπουργός, κάτι τέτοιο μπορεί να αλλάξει την πορεία της χώρας από την προσπάθεια που κάνει για μείωση του πληθωρισμού ενώ παράλληλα αναφέρει ότι οι μειώσεις φόρων δεν μπορούν να υποστηριχθούν από την οικονομία τη δεδομένη στιγμή.
Με αυτή τη εικόνα, ο κόσμος μοιάζει αποφασισμένος να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Μέτρο που δείχνει να εφαρμόζει άμεσα είναι η μείωση των χριστουγεννιάτικων εξόδων του.
Ετσι, σύμφωνα με την έρευνα τα δύο τρίτα των Βρετανών θα «κόψουν» τις χριστουγεννιάτικες απολαύσεις.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα που έγινε για την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εορτών, φαίνεται πως τα δυο τρίτα των Βρετανών σκέφτονται να ξοδέψουν λιγότερα αυτά τα Χριστούγεννα, μειώνοντας τα δώρα, το φαγητό στα εστιατόρια αλλά ακόμα και όσα πρόκειται να προμηθευτούν για φαγητό και ποτό στο σπίτι.
Η έρευνα της τεχνολογικής εταιρείας Accenture, η οποία πήρε στοιχεία από την εταιρεία δημοσκοπήσεων YouGov, είναι η πιο απαισιόδοξη από παρόμοιες έρευνες που έγιναν νωρίτερα. Για παράδειγμα, οι έρευνες της Deloitte και της PwC που δημοσιεύθηκαν στα τέλη του προηγούμενου μήνα, έδειξαν ότι οι Βρετανοί ανησυχούν για το αυξανόμενο κόστος ζωής, αλλά σε ποσοστό το οποίο περιόρισαν στο ένα τρίτο των πολιτών.
Ελπίδες στη Black Friday
Η έρευνα της Accenture επικεντρώνεται παράλληλα και στις επερχόμενες εκπτώσεις στα τέλη του Νοεμβρίου, γνωστές και ως Black Friday και Cyber Monday. Οι εκπτώσεις αυτές θεωρούνται ως βασική «ένεση» για την αγορά λίγο πριν τα Χριστούγεννα, κάτι όμως που δεν φαίνεται πως δελεάζει περισσότερους από τους μισούς Βρετανούς οι οποίοι σκέφτονται να μην τις εκμεταλλευτούν.
Πάντως το Λονδίνο έχει ήδη φορέσει τα γιορτινά του και προσφέρει - αν μη τι άλλο - θέαμα στους Λονδρέζους και τους επισκεπτες του.