Οι κληρονόμοι του Μπερλουσκόνι δεν ξέρουν τι να κάνουν την... άχρηστη συλλογή έργων τέχνης του
Ανανεώθηκε:
Οι κληρονόμοι του Σίλβιο Μπερλουσκόνι κληρονόμησαν δισεκατομμύρια από την αυτοκρατορία του, αλλά τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα δίλημμα: τι να κάνουν με την τεράστια συλλογή έργων τέχνης του που είναι ως επί το πλείστον άχρηστα, συμπεριλαμβανομένων των πινάκων γυμνών γυναικών και της Madonna, που είναι αποθηκευμένα σε μια αποθήκη απέναντι από το σπίτι του κοντά στο Μιλάνο.
Ο πρώην πρωθυπουργός, ο οποίος πέθανε τον Ιούνιο σε ηλικία 86 ετών, φέρεται να συγκέντρωσε τα 25.000 έργα τα τελευταία χρόνια της ζωής του, αγοράζοντας τα περισσότερα από τα μεταμεσονύχτια εμπορικά κανάλια στην προσπάθειά του να γίνει κορυφαίος συλλέκτης.
Ο Βιτόριο Σγκάρμπι, υφυπουργός του υπουργείου Πολιτισμού, κριτικός τέχνης και στενός φίλος του Μπερλουσκόνι, είπε ότι ο εξαναγκασμός για την αγορά έργων τέχνης που πωλούνταν μέσω τηλεοπτικών δημοπρασιών ξεκίνησε σοβαρά το 2018 ως αποτέλεσμα των «άυπνων νυχτών».
Είπε στο Report, την ερευνητική σειρά που μεταδόθηκε στο Rai, ότι ο Μπερλουσκόνι ξόδεψε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ σε αυτό που ο Σγκάρμπι περιέγραψε ως μια συλλογή χωρίς αξία και ότι η εστίαση φαίνεται να είναι στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, η συλλογή είναι ένα βάρος για τους πέντε απογόνους του Μπερλουσκόνι, κυρίως επειδή κοστίζει 800.000 ευρώ ετησίως για τη συντήρηση της τεράστιας αποθήκης απέναντι από τη Villa San Martino, την κύρια κατοικία του στο Arcore κοντά στο Μιλάνο, στην οποία αποθηκεύονται τα έργα.
Ένας από τους πρώτους ειδικούς που έλαβαν κλήση από τον Μπερλουσκόνι κατά τη διάρκεια μιας μεταμεσονύχτιας τηλεοπτικής δημοπρασίας ήταν ο Λούκας Βιανίνι, ο οποίος στη συνέχεια έγινε ο επικεφαλής επιμελητής του δισεκατομμυριούχου.
Η αποθήκη του Μπερλουσκόνι θεωρείται ότι περιέχει επίσης μια σειρά από πίνακες γυμνών γυναικών, αν και δεν είναι σαφές από πού προέρχονται.
Εκατοντάδες πίνακες θρησκευτικών προσώπων προέρχονταν από την Galleria Newarte, έναν έμπορο κοντά στη Νάπολη. Ο ιδιοκτήτης, Giuseppe De Gregorio, είπε στο Report ότι δεν μπορούσε να το πιστέψει όταν έλαβε μια κλήση από τον Μπερλουσκόνι που ρωτούσε για έναν πίνακα αξίας 150 ευρώ.