ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ford στην απεργία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας

ΗΠΑ: Εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ford στην απεργία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Απεργοί της United Auto Workers (UAW) AP Photo/Paul Sancya

Κλιμακώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, με τη συμμετοχή σε αυτές περίπου 8.700 εργαζομένων του μεγαλύτερου εργοστασίου της Ford.

Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούιβιλ στο Κεντάκι εντάσσονται στο κίνημα που ξεκίνησαν στις 15 Σεπτεμβρίου τα μέλη του UAW στις τρεις μεγαλύτερες Αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες - Big Three- (Ford, General Motors, Stellantis), διεκδικώντας την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Συνολικά σχεδόν 34.000 εργαζόμενοι, περίπου το 23% του συνόλου, απεργούν στις Big Three εδώ και τέσσερις εβδομάδες.

Η απεργία «κηρύχθηκε αφού η Ford αρνήθηκε να προχωρήσει στις διαπραγματεύσεις περαιτέρω», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο, ενώ προειδοποίησε ότι «η αιφνιδιαστική του απόφαση σηματοδοτεί ένα ένα κεφάλαιο» στις κινητοποιήσεις.

«Ήμασταν απολύτως ξεκάθαροι και περιμέναμε αρκετά», δήλωσε ο Σον Φέιν, πρόεδρος του συνδικάτου, αλλά «η Ford δεν πήρε το μήνυμα».

«Έχει έρθει η ώρα να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία στη Ford και στα άλλα μέλη των Big Three», συνέχισε.

«Αν δεν το κατανοούν έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, η απεργία 8.700 εργαζομένων σε αυτό το ιδιαίτερα επικερδές εργοστάσιο θα τους βοηθήσει».

Σε ξεχωριστή της ανακοίνωση η Ford χαρακτήρισε την ανακοίνωση του UAW «χονδροειδώς ανεύθυνη», προειδοποιώντας ότι η επέκταση της απεργίας «θα έχει επώδυνες συνέπειες» κυρίως σε άλλους κλάδους της εταιρείας όπως και στους προμηθευτές της.

Την προηγούμενη εβδομάδα το UAW αποφάσισε να μην κινητοποιήσει περισσότερα μέλη του, κάνοντας λόγο για «σημαντικές προόδους» στις διαπραγματεύσεις.

Οι συζητήσεις προσκρούουν κυρίως στο ποσοστό της αύξησης των μισθών. Το συνδικάτο ζητεί περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ η Ford φτάνει ως το 23% και η GM και η Stellatins περιορίστηκαν στο 20%.

Εκτός από υψηλότερους μισθούς, το UAW ζητάει λιγότερες ημέρες απασχόλησης, αποκατάσταση συνταξιοδοτικών επιδομάτων και ισχυρότερη εργασιακή ασφάλεια την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.