ΚΟΣΜΟΣ

«Καμπανάκι» ΕΕ στον Ίλον Μασκ: Το Twitter έχει το υψηλότερο ποσοστό παραπληροφόρης

«Καμπανάκι» ΕΕ στον Ίλον Μασκ: Το Twitter έχει το υψηλότερο ποσοστό παραπληροφόρης
(AP Photo/Jacquelyn Martin)

Να συμμορφωθεί με τους νέους νόμους για τις ψεύτικες ειδήσεις και τη ρωσική προπαγάνδα προειδοποίησε τον Ίλον Μασκ η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού διαπιστώθηκε ότι το X (πρώην Twitter) είχε την μεγαλύτερη αναλογία αναρτήσεων παραπληροφόρησης από όλες τις μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μια νέα έκθεση στην οποία γίνεται ανάλυση της αναλογίας παραπληροφόρησης αποκαλύπτεται για πρώτη φορά η κλίμακα των ψεύτικων ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ολόκληρη την ΕΕ, με εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς να αφιαρούνται από το TikTok και το LinkedIn.

Το Facebook έρχεται δεύτερο σε παραβατικότητα, σύμφωνα με την έκθεση που καταγράφει αναρτήσεις που θα θεωρηθούν παράνομες σε ολόκληρη την ΕΕ βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο.

Το Facebook και άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες, συμπεριλαμβανομένων των Google, TikTok και Microsoft, εκτός του Twitter, έχουν υπογράψει τον κώδικα πρακτικής που συνέταξε η ΕΕ για να διασφαλίσει ότι θα μπορούσαν να ετοιμαστούν εγκαίρως για να λειτουργήσουν εντός των ορίων των νέων νόμων, αναφέρει η Guardian.

Παρόλα αυτά, το twitter είναι υποχρεωμένο βάσει του νέου νόμου να συμμορφωθεί με τους κανόνες διαφορετικά θα αντιμετωπίσει απαγόρευση σε ολόκληρη την ΕΕ.

«Ο κ. Μασκ γνωρίζει ότι δεν ξεφεύγει με το να εγκαταλείπει τον κώδικα πρακτικής», δήλωσε η ευρωπαία επίτροπος Βέρα Γιούροβα, η οποία είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του νέου κώδικα κατά της παραπληροφόρησης.

«Υπάρχουν υποχρεώσεις βάσει του νέου νόμου. Το μήνυμά μου λοιπόν για το Twitter/X είναι ότι πρέπει να συμμορφωθείτε. Θα παρακολουθούμε τι κάνετε».

«Το X, πρώην Twitter… είναι η πλατφόρμα με τη μεγαλύτερη αναλογία παραπληροφόρησης και ακολουθείται από το Facebook», είπε στους δημοσιογράφους.

Η έκθεση των 200 σελίδων κάνει έναν απολογισμό της δουλειάς που έχουν κάνει οι μεγάλες πλατφόρμες τους πρώτους έξι μήνες του 2023 για να προετοιμαστούν για τη συμμόρφωση με τον νέο νόμο.

Σύμφωνα με τη Γιούροβα, στην έκθεση αποδεικνύεται επίσης ότι η Ρωσία εμπλέκεται σε έναν «πόλεμο ιδεών» και ότι η παραπληροφόρηση του Κρεμλίνου εξακολουθεί να είναι πολύ διαδεδομένη στις μεγάλες πλατφόρμες.

Ο ιδιοκτήτης του LinkedIn, η Microsoft, σταμάτησε τη δημιουργία 6,7 εκατομμυρίων ψεύτικων λογαριασμών και αφαίρεσε 24.000 κομμάτια πλαστού περιεχομένου.

Το YouTube, που ανήκει στην Google, είπε στην ΕΕ ότι είχε αφαιρέσει περισσότερα από «400 κανάλια που εμπλέκονται σε επιχειρήσεις συντονισμένης επιρροής που συνδέονται με τη χρηματοδοτούμενη από το ρωσικό κράτος Διαδικτυακή Ερευνητική Υπηρεσία».

Το Tiktok αφαίρεσε σχεδόν 6 εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς και 410 μη επαληθεύσιμες διαφημίσεις.

Η Google αφαίρεσε τις διαφημίσεις από σχεδόν 300 ιστότοπους που συνδέονται με «ιστοτόπους προπαγάνδας που χρηματοδοτούνται από το κράτος» και απέρριψε περισσότερους από 140.000 πολιτικούς διαφημιστές για «αποτυχία διαδικασιών επαλήθευσης ταυτότητας».

Η Meta, αναφέρει η έκθεση, επέκτεινε τον έλεγχο δεδομένων της σε 26 εταίρους που καλύπτουν 22 γλώσσες στην ΕΕ, μεταξύ των οποίων τώρα και η Τσεχική και η Σλοβακική.