Τιμ Μπάρτον για AI: «Είναι ένα ρομπότ που παίρνει την ανθρωπιά σου, την ψυχή σου»
Ανανεώθηκε:
Εχει υπογράψει εμβληματικές ταινίες: Ο Ψαλιδοχέρης, ο Σκαθαροζούμης, o Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης, η Νεκρή Νύφη, το Big Fish αλλά και οι Batman του έγραψαν ιστορία, μυώντας το κοινό στο δικό του, μοναδικά ρομαντικό σύμπαν..
Όπως είναι φυσικό, οι δηλώσεις του Τιμ Μπάρτον για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις εφαρμογές της στον κινηματογράφο, έγιναν viral και σίγουρα κάποιοι ταυτίστηκαν.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα The Independent και αναφερόμενος σε ένα άρθρο του Buzzfeed που μιλούσε για τη χρήση ΑΙ για τον επανασχεδιασμό χαρακτήρων της Disney σαν να έπαιζαν σε μια από τις ταινίες του είπε: «Δεν μπορώ να περιγράψω το συναίσθημα που μου προκαλεί», δήλωσε ο Μπάρτον. «Μου θύμισε όταν κάποτε, κάποιοι αυτόχθονες πολιτισμοί έλεγαν: “Μην με φωτογραφίζεις γιατί η κάμερα σου παίρνει την ψυχή”».
Συμπλήρωσε επίσης πως μερικές από τις εικόνες – αποτέλεσμα τεχνητής νοημοσύνης - με χαρακτήρες από ταινίες όπως “Frozen”, “The Lion King”, “Sleeping Beauty” και “The Little Mermaid” ήταν μεν «πολύ καλές», αλλά και πάλι «τα βλέπεις και νιώθεις πως σου ρουφούν την ψυχή…»
«Παίρνει κάτι από την ψυχή ή τον ψυχισμό σου. Αυτό είναι τρομερά ενοχλητικό. Είναι σαν ένα ρομπότ που παίρνει την ανθρωπιά σου, την ψυχή σου».
Απεργίες στο Χόλιγουντ
Οι συνέπειες της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης είναι ένα από τα κεντρικά θέματα για τα οποία διαμαρτύρονται με συνεχιζόμενες απεργίες οι ηθοποιοί και οι σεναριογράφοι που έχουν «παγώσει» την παραγωγή στο Χόλιγουντ.
Η SAG-AFTRA, το σωματείο ηθοποιών που εκπροσωπεί περίπου 160.000 μέλη, βρίσκεται σε απεργία από τον Ιούλιο, τονίζοντας πως η τεχνητή νοημοσύνη θα κοστίσει σε θέσεις εργασίας στο άμεσο μέλλον, ενώ ο ρυθμός αλλαγής της τεχνολογίας είναι ένα από τα πράγματα που εμποδίζουν τις διαπραγματεύσεις με τα στούντιο, δήλωσαν τον Ιούλιο στο CNN ειδικοί.
Οι σεναριογράφοι ανησυχούν επίσης για τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης, αν και ο σεναριογράφος Τζον Όγκαστ δήλωσε στο CNN νωρίτερα φέτος ότι το αίτημα για τη ρύθμιση της Τεχνητής Νοημοσύνης «ήταν ένα από τα τελευταία πράγματα» που προστέθηκε στη λίστα του συνδικάτου, αλλά ότι είναι «σαφώς ένα θέμα που απασχολεί τους σεναριογράφους» και πρέπει να αντιμετωπιστεί τώρα και όχι όταν η επαφή τους θα είναι και πάλι σε τρία χρόνια. Μέχρι τότε, είπε, «μπορεί να είναι πολύ αργά».
Ο Μπάρτον βρισκόταν σχεδόν στην ολοκλήρωση των γυρισμάτων του Σκαθαροζούμη 2 (Beetlejuice 2), της συνέχειας του κλασικού του έργου, όταν η απεργία των ηθοποιών σταμάτησε την παραγωγή, όπως δήλωσε στην Independent.