Βρέθηκαν κομμάτια της ατράκτου του αεροσκάφους της EgyptAir
Συντρίμμια της ατράκτου του αεροσκάφους της εταιρείας EgyptAir, το οποίο συνετρίβη στη Μεσόγειο την 19η Μαΐου, εντοπίστηκαν σε «διάφορες τοποθεσίες», όπως ανακοίνωσε η επιτροπή που διερευνά υπό αιγυπτιακή ηγεσία το αεροπορικό ατύχημα.
Η επιτροπή υπενθύμισε ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των μαύρων κουτιών, τα οποία αναμένεται ότι θα πάψουν να εκπέμπουν το ειδικό ηχητικό σήμα εντοπισμού τους την 24η Ιουνίου.
Μόνο οι αναλύσεις των δύο καταγραφέων των δεδομένων της πτήσης θα επιτρέψουν να εξιχνιαστούν τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, το οποίο κατέπεσε στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κρήτη και τις βόρειες ακτές της Αιγύπτου με 66 επιβαίνοντες δευτερόλεπτα αφότου χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.
Το πλοίο John Lethbridge της γαλλικής εταιρείας Deep Ocean Search (DOS), το οποίο συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, «εντόπισε πολλές τοποθεσίες όπου βρίσκονται συντρίμμια της ατράκτου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επιτροπή έρευνας υπό την ηγεσία της Αιγύπτου.
«Η ομάδα έρευνας και οι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που επιβαίνουν στο πλοίο θα φτιάξουν έναν χάρτη της διασποράς των συντριμμιών της ατράκτου», κατά την ανακοίνωση.
Δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τμήματα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MS804 εντοπίστηκαν, ούτε το εάν τα μαύρα κουτιά βρίσκονται στις τοποθεσίες που υποδείχθηκαν. Στα A320, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου βρίσκονται κοντά στην ουρά.
Πλοίο της γαλλικής εταιρείας, που διαθέτει υποβρύχιο ρομπότ με δυνατότητες εκτέλεσης επιχειρήσεων έρευνας και ανάκτησης των μαύρων κουτιών σε μεγάλα βάθη, είχε αφιχθεί στην Αίγυπτο την 9η Ιουνίου. Έκτοτε, πλέει στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες για το Airbus, περίπου 290 χλμ. βορείως των αιγυπτιακών ακτών. Το βάθος των 3.000 μ. στην περιοχή όπου επικεντρώνονται οι έρευνες τις καθιστά ακόμα δυσκολότερες.
Το Laplace –πλοίο υδρογραφικών ερευνών του γαλλικού πολεμικού ναυτικού– είχε εντοπίσει την 1η Ιουνίου τον ήχο της συσκευής εντοπισμού ενός εκ των δύο μαύρων κουτιών. Όμως, δεν είναι γνωστό εάν η εν λόγω συσκευή παραμένει ακόμα συνδεδεμένη πάνω στο κουτί.
Τα συντρίμμια που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα θα παραδοθούν στα μέλη της επιτροπής διερεύνησης του ατυχήματος, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες από τους ιατροδικαστικούς που συγκεντρώνουν στοιχεία.
Η επιτροπή, εξάλλου, επιβεβαίωσε τη Δευτέρα αυτό που είχαν ήδη ανακοινώσει οι αρχές της Ελλάδας, ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και κατόπιν μια πλήρη αναστροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά προτού συντριβεί.
Η υπόθεση ότι το μοιραίο Airbus κατέπεσε λόγω επίθεσης –όπως είχε αρχικά διατυπωθεί από τις αιγυπτιακές αρχές– μοιάζει να υποχωρεί. Αντιθέτως, κερδίζει έδαφος η εκδοχή της τεχνικής βλάβης: αυτόματα σήματα κινδύνου εκπέμφθηκαν από το αεροσκάφος δύο λεπτά πριν συντριβεί, υποδεικνύοντας την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο, αλλά και βλάβη του υπολογιστή που διαχειρίζεται τις εντολές των δύο πιλότων.
Σαράντα Αιγύπτιοι, συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος, και 15 Γάλλοι επέβαιναν στο Airbus. Ανάμεσα στα θύματα συγκαταλέγονται, επίσης, δύο Ιρακινοί, δύο Καναδοί, καθώς και πολίτες της Αλγερίας, του Βελγίου, της Βρετανίας, του Τσαντ, της Πορτογαλίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Σουδάν.