Ο πραγματικός λόγος για τον όποιο βάζουμε το κινητό σε λειτουργία πτήσης όταν πετάμε
Ανανεώθηκε:
Όλοι λίγο-πολύ ξέρουμε τη ρουτίνα, όταν επιβιβαζόμαστε σε ένα αεροπλάνο. Οι οδηγίες θέλουν τα καθίσματά να είναι σε όρθια θέση, τα τραπέζια με δίσκους στοιβαγμένα, τα σκίαστρα παραθύρων σηκωμένα, οι φορητοί υπολογιστές αποθηκευμένοι και οι ηλεκτρονικές συσκευές σε λειτουργία πτήσης.
Η αεροναυτιλία και η επικοινωνία βασίζονται σε ραδιοφωνικές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν συντονιστεί για την ελαχιστοποίηση των παρεμβολών από τη δεκαετία του 1920.
Η ψηφιακή τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα είναι πολύ πιο προηγμένη από ορισμένες από τις παλαιότερες αναλογικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούσαμε ακόμη και πριν από 60 χρόνια. Έρευνα έχει δείξει ότι οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές μπορούν να εκπέμπουν σήμα εντός της ίδιας ζώνης συχνοτήτων με τα συστήματα επικοινωνίας και πλοήγησης του αεροσκάφους, δημιουργώντας αυτό που είναι γνωστό ως ηλεκτρομαγνητική παρεμβολή.
Αλλά το 1992, η Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας των ΗΠΑ και η Boeing, σε μια ανεξάρτητη μελέτη, ερεύνησαν τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών σε παρεμβολές αεροσκαφών και δεν βρήκαν προβλήματα με υπολογιστές ή άλλες προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές κατά τη διάρκεια μη κρίσιμων φάσεων της πτήσης. (Οι απογειώσεις και οι προσγειώσεις θεωρούνται οι κρίσιμες φάσεις.)
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ άρχισε επίσης να δημιουργεί δεσμευμένα εύρη ζώνης συχνοτήτων για διαφορετικές χρήσεις – όπως κινητά τηλέφωνα και αεροσκάφη πλοήγησης και επικοινωνίες – ώστε να μην παρεμβαίνουν μεταξύ τους. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ανέπτυξαν τις ίδιες στρατηγικές και πολιτικές για να αποτρέψουν προβλήματα παρεμβολής στην αεροπορία. Στην ΕΕ, οι ηλεκτρονικές συσκευές επιτρέπεται να παραμένουν ενεργοποιημένες από το 2014.
2,2 δισεκατομμύρια επιβάτες
Γιατί τότε, με αυτά τα παγκόσμια πρότυπα, η αεροπορική βιομηχανία συνέχισε να απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων; Ένα από τα προβλήματα έγκειται σε κάτι που μπορεί να μην περιμένετε - παρεμβολές εδάφους.
Τα ασύρματα δίκτυα συνδέονται με μια σειρά πύργων. Τα δίκτυα θα μπορούσαν να υπερφορτωθούν εάν οι επιβάτες που πετούν πάνω από αυτά τα επίγεια δίκτυα χρησιμοποιούν όλοι τα τηλέφωνά τους. Ο αριθμός των επιβατών που πέταξαν το 2021 ήταν πάνω από 2,2 δισεκατομμύρια, και αυτός είναι ο μισός από τον αριθμό των επιβατών του 2019. Οι εταιρείες ασύρματης σύνδεσης μπορεί να έχουν ένα θέμα εδώ.
Φυσικά, όσον αφορά τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, η μεγαλύτερη αλλαγή τα τελευταία χρόνια είναι η μετάβαση σε ένα νέο πρότυπο. Τα τρέχοντα ασύρματα δίκτυα 5G – επιθυμητά για τη μεταφορά δεδομένων υψηλότερης ταχύτητας – έχουν προκαλέσει ανησυχία σε πολλούς στον κλάδο των αερομεταφορών.
Το εύρος ζώνης ραδιοσυχνοτήτων είναι περιορισμένο, ωστόσο εξακολουθούμε να προσπαθούμε να προσθέσουμε περισσότερες νέες συσκευές σε αυτό. Η αεροπορική βιομηχανία επισημαίνει ότι το φάσμα εύρους ζώνης ασύρματου δικτύου 5G είναι αξιοσημείωτα κοντά στο δεσμευμένο φάσμα εύρους ζώνης της αεροπορίας, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές στα συστήματα πλοήγησης κοντά σε αεροδρόμια που βοηθούν στην προσγείωση του αεροσκάφους.
Ανησυχίες για το 5G
Οι φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Αυστραλία και τις ΗΠΑ έχουν εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια των αερομεταφορών που συνδέονται με την ανάπτυξη του 5G, ωστόσο φαίνεται ότι κυκλοφόρησε χωρίς τέτοια προβλήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο, η τεχνολογία 5G διεισδύει στο εύρος ζώνης ραδιοφώνου των συστημάτων πλοήγησης αεροσκαφών. Θα χρειαστεί περισσότερη έρευνα για να απαντήσουμε στην ερώτηση 5G σχετικά με τις παρεμβολές στην πλοήγηση αεροσκαφών κατά τις προσγειώσεις.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι συνετό να περιοριστεί η χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα, ενώ τα ζητήματα γύρω από το 5G επιλύονται.
Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες παρέχουν πλέον στους πελάτες υπηρεσίες Wi-Fi που είναι είτε pay-as-you-go είτε δωρεάν. Με τις νέες τεχνολογίες Wi-Fi, οι επιβάτες θα μπορούσαν θεωρητικά να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να πραγματοποιούν βιντεοκλήσεις με φίλους ή πελάτες κατά την πτήση.
Ωστόσο, σε μια τέτοια περίπτωση, το πλήρωμα καμπίνας θα έπρεπε να περιμένει τους επιβάτες να ολοκληρώσουν την κλήση τους για να τους ρωτήσουν αν θα ήθελαν κάτι να φάνε ή να πιούνε. Σε ένα αεροπλάνο με 200+ επιβάτες, η υπηρεσία εν πτήσει θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί εάν όλοι πραγματοποιούσαν τηλεφωνικές κλήσεις, σημειώνει αεροσυνοδός.
Ένα επιπλέον πρόβλημα που ανακύπτει με τη χρήση τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της πτήσης αφορά περισσότερο την κοινωνική εμπειρία του να έχεις 200+ άτομα σε ένα αεροπλάνο και να μιλάνε όλα μαζί. Σε μια εποχή που η ενοχλητική συμπεριφορά των επιβατών, είναι ολοένα και πιο συχνή, η χρήση του τηλεφώνου κατά την πτήση μπορεί να είναι ένα άλλο έναυσμα που αλλάζει ολόκληρη την εμπειρία πτήσης.
Συμπερασματικά, η χρήση τηλεφώνων κατά την πτήση δεν επηρεάζει επί του παρόντος την ικανότητα του αεροσκάφους να λειτουργεί. Αλλά τα πληρώματα θαλάμου επιβατών μπορεί να προτιμούν να μην καθυστερούνται στην παροχή των υπηρεσιών την ώρα της πτήσης σε όλους τους επιβάτες, καθώς είναι πολύς ο κόσμος που πρέπει να εξυπηρετήσει.