ΚΟΣΜΟΣ

«Non» στα ηλεκτρικά σκούτερ από τους Παριζιάνους

«Non» στα ηλεκτρικά σκούτερ από τους Παριζιάνους
Το Παρίσι ήταν μια από τις πρώτες πόλεις που υιοθέτησε τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά οι επικριτές υποστηρίζουν ότι προκαλούσαν περισσότερο κακό παρά καλό (AP Photo/David Zalubowski)

Σε συντριπτική πλειοψηφία (σχεδόν 90%), οι Παριζιάνοι ψήφισαν χθες, Κυριακή (02/04) υπέρ της απαγόρευσης της ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ στην πόλη τους.

Στο δημοψήφισμα της Κυριακής, ωστόσο, που προκηρύχθηκε ως απάντηση στον αυξανόμενο αριθμό ανθρώπων που τραυματίζονται και σκοτώνονται σε ηλεκτρονικά σκούτερ στη γαλλική πρωτεύουσα, η συμμετοχή δεν ξεπερνούσε το 8%.

Από τα 1,38 εκατομμύρια άτομα στον εκλογικό κατάλογο της πόλης, λίγο περισσότεροι από 103.000 συμμετείχαν, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Από αυτούς, πάνω από 91.300 ψήφισαν κατά των σκούτερ.

Το Παρίσι ήταν μια από τις πρώτες πόλεις που υιοθέτησε τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά οι επικριτές υποστηρίζουν ότι προκαλούσαν περισσότερο κακό παρά καλό, αναφέρει το BBC.

Υπήρχε αυξανόμενη ανησυχία για τον τρόπο με τον οποίο μερικοί άνθρωποι οδηγούσαν τα σκούτερ - περνώντας μέσα από την κυκλοφορία, ξεγλιστρώντας ανάμεσα στους πεζούς στα πεζοδρόμια, ενώ πήγαιναν με ταχύτητα που έφτανε μέχρι και τα 27 χλμ/ώρα.

Επιπλέον, οι αναβάτες συχνά δεν φορούσαν κράνη και τα παιδιά από 12 ετών μπορούσαν να νοικιάσουν νόμιμα τα ηλεκτρονικά σκούτερ.

Υπήρξε επίσης κριτική ότι πλήθος σταθμευμένων ηλεκτρονικών σκούτερ αφήνονταν όπως-όπως στα πεζοδρόμια, επιφέροντας… ακαταστασία.

Πολλά σκούτερ επίσης εγκαταλείπονταν στα πάρκα και τις πλατείες του Παρισιού δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα στην πόλη.

Η δήμαρχος του Παρισιού Άννε Χιντάλγκο προκήρυξε το δημοψήφισμα, όπου οι ψηφοφόροι θα μπορούσαν να πουν εάν ήταν υπέρ ή κατά των δωρεάν ηλεκτρονικών σκούτερ. Τα ιδιόκτητα οχήματα δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία.

Η σοσιαλίστρια δήμαρχος, η οποία είναι υπέρ του ποδηλάτου, υποστήριξε μια απαγόρευση και ανακοίνωσε την ψηφοφορία τον Ιανουάριο για να επιτρέψει στον λαό να αποφασίσει.