ΚΟΣΜΟΣ

Πορτογαλία: Απολύσεις για οικονομικό σκάνδαλο στην κρατική αεροπορική εταιρεία

Πορτογαλία: Απολύσεις για οικονομικό σκάνδαλο στην κρατική αεροπορική εταιρεία
Η TAP διασώθηκε πέρσι με βάση ένα σχέδιο ύψους 3,2 δισεκ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες AP Photo/Armando Franca

Ο υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας, Φερνάντο Μεντίνα, ανέφερε ότι η κυβέρνηση της Πορτογαλίας απέλυσε τη διευθύνουσα σύμβουλο της κρατικής αεροπορικής εταιρείας TAP με αφορμή το σκάνδαλο της παράτυπης αποζημίωσης απόλυσης

Ο υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας, Φερνάντο Μεντίνα, ανέφερε τη Δευτέρα (6/3) ότι η κυβέρνηση απέλυσε τη διευθύνουσα σύμβουλο της κρατικής αεροπορικής εταιρείας TAP με αφορμή το σκάνδαλο της παράτυπης αποζημίωσης απόλυσης, ύψους 500.000 ευρώ, που δόθηκε σε πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο υπουργός της Πορτογαλίας, είπε ότι η CEO της κρατικής αεροπορικής εταιρείας, Κριστίν Ουρμιέρ-Βιντενέρ, που είναι Γαλλίδα, και ο πρόεδρος Μανουέλ Μπέζα, απολύθηκαν δικαιολογημένα αφού η γενική οικονομική επιθεώρηση διαπίστωσε ότι η καταβολή της αποζημίωσης στην Αλεξάντρα Ρέις ήταν παράνομη. Αυτό σημαίνει ότι η Ρέις, που είναι πρώην κυβερνητικό στέλεχος, πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα.

Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TAP θα αναλάβει ο Λουίς Ροντρίγκες, που σήμερα είναι διευθύνων σύμβουλος της SATA, της τοπικής αεροπορικής εταιρείας των Αζορών.

«Το συμβάν αυτό κλόνισε την εμπιστοσύνη των Πορτογάλων στην TAP και είναι σημαντικό, πάνω απ' όλα, να ανακτήσουμε τον δεσμό εμπιστοσύνης ανάμεσα στη χώρα και την εταιρεία», είπε ο Μεντίνα, ο οποίος είχε επίσης δεχτεί σφοδρές επικρίσεις για την καταβολή της αποζημίωσης εκ μέρους της TAP, η οποία έχει ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα διάσωσης με χρήματα των φορολογουμένων.

Τον Δεκέμβριο η Ρέις, που είχε μόλις αναλάβει υφυπουργός Οικονομικών, αναγκάστηκε να παραιτηθεί από τη θέση αυτή. Λόγω του σκανδάλου, παραιτήθηκε επίσης ο υπουργός Υποδομών Πέντρο Νούνιο Σάντος.

Η TAP διασώθηκε πέρσι με βάση ένα σχέδιο ύψους 3,2 δισεκ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες. Η εταιρεία περιόρισε τον στόλο της, κατάργησε χιλιάδες θέσεις εργασίας και μείωσε τους μισθούς με στόχο να επανέλθει στην κερδοφορία τα επόμενα χρόνια.