Ισπανία: Παρήγγειλαν τρένα πολύ φαρδιά – Παραιτήθηκε η υφυπουργός Μεταφορών
Ανανεώθηκε:
Η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας και ο πρόεδρος του οργανισμού σιδηροδρόμων παραιτήθηκαν εν μέσω συνεχιζόμενης δημόσιας και πολιτικής οργής, αφού αποκαλύφθηκε ότι δεκάδες νέα τρένα που παραγγέλθηκαν για δύο περιοχές της βόρειας Ισπανίας, ήταν πολύ μεγάλα για να χωρέσουν σε ορισμένες σήραγγες.
Πριν από τρία χρόνια, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe, ανακοίνωσε σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των τρένων σε προαστιακούς συρμούς στενού διαστήματος και τρένα μεσαίας απόστασης στην Αστούριας και στην Κανταβρία.
Ωστόσο, τον περασμένο μήνα αποκαλύφθηκε ότι τα τρένα που κατασκευάζονταν στο πλαίσιο της σύμβασης των 258 εκατομμυρίων ευρώ, θα ήταν πολύ φαρδιά για να περάσουν από ορισμένες από τις σήραγγες στις δύο περιοχές.
Ο Μιγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» και κάλεσε για επείγουσα δράση, ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, ο πρόεδρος της γειτονικής Αστούριας, είπε ότι ήταν «σαστισμένος, θυμωμένος και απογοητευμένος».
Η απόλυση δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα – ο ένας στη Renfe και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής, Adif – αποδείχθηκε ανεπαρκής για να κατευνάσει όσους ήταν οργισμένοι για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.
Τη Δευτέρα, η Ισαμπέλ Πάρδο δε Βέρα, υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας υπέβαλε την παραίτησή της, όπως και ο Ισαΐας Ταμπόας, πρόεδρος της Renfe.
Η κυβέρνηση συνασπισμού του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, υπό την ηγεσία των Σοσιαλιστών, προσπάθησε να επανορθώσει, ανακοινώνοντας ότι τα ταξίδια στα δίκτυα της Αστούριας και της Κανταβρίας που επηρεάζονται από τις καθυστερήσεις θα είναι δωρεάν έως ότου τα νέα βαγόνια αρχίσουν να τίθενται σε λειτουργία στις αρχές του 2026.
«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ, στους δημοσιογράφους.
«Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη και αναγνωρίσαμε το λάθος. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο», πρόσθεσε.