Εγκαίνια σήμερα για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο
Εγκαινιάζεται σήμερα η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο στο Saint-Gothard της Ελβετίας, μήκους 57 χιλιομέτρων.
Η σήραγγα θα ενώσει τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη και θα αποτελέσει μια από τις βασικές σιδηροδρομικές συνδέσεις στις Άλπεις και τη μεγαλύτερη παγκοσμίως.
Παρόντες στην τελετή των εγκαινίων θα είναι μεταξύ άλλων η καγκελάριος της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ, ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι. Οι τρεις ηγέτες θα επιβιβαστούν σε τρένο που θα τους μεταφέρει από το Ερστφελντ, στο βόρειο άκρο της σήραγγας, στο Τιτσίνο της νότιας Ελβετίας, στο νότιο άκρο της.
Στρατηγικός στόχος για την κατασκευή της σήραγγας αποτελεί η αύξηση της χρήσης του σιδηροδρόμου και η αποσυμφόρηση των οδικών αρτηριών στη μεταφορά προϊόντων στον άξονα Ρήνου-Αλπεων που ξεκινά από το Ρότερνταμ και καταλήγει στη Γένοβα.
ΠΗΓΗ: REUTERS/ARND WIEGMANN
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής εταιρείας σιδηροδρόμων, ο καθημερινός αριθμός επιβατών θα περάσει στους 15.000 μέχρι το 2020, έναντι 9.000 σήμερα, μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού ανάμεσα στη Ζυρίχη και το Λουγκάνο στις 2 ώρες, έναντι 2 ωρών και 41 λεπτών σήμερα.
Για να ανοίξουν τη διώρυγα εργάστηκαν περίπου 2.400 άνθρωποι κάθε ειδικότητας, χρειάστηκαν τέσσερα γιγάντια τρυπάνια, ενώ 30 τόνοι από πέτρες και χώμα μεταφέρθηκαν από το σημείο.
Η διάνοιξη της σήραγγας ξεκίνησε το 1996 και κόστισε 12,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,9 δισ. ευρώ). Δίνει τη δυνατότητα ημερήσιας κυκλοφορίας 260 εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, με ωριαία ταχύτητα 100 χλμ., και 65 επιβατηγών τρένων, με ταχύτητα μέχρι και 200 χλμ./ώρα. Η μεταφορά εμπορευμάτων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2016.
Η κατασκευή της σήραγγας χαρακτηρίζεται θαύμα σχεδιασμού στη συγκέντρωση και στον συνδυασμό του εξοπλισμού. Μεταξύ των τεχνικών προβλημάτων που έπρεπε να επιλυθούν στο εργοτάξιο, η θερμοκρασία που μπορούσε να φθάσει μέχρι τους 45 βαθμούς Κελσίου και απαίτησε την εγκατάσταση ισχυρού συστήματος εξαερισμού για να εξασφαλισθούν αποδεκτές συνθήκες εργασίας.
ΠΗΓΗ: REUTERS/ ARND WIEGMANN
Η χρήση της σήραγγας θα διευκολύνει τη μεταφορά των προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης του όγκου των μεταφερομένων προϊόντων στον άξονα Ρότερνταμ-Γένοβας κατά 20% μέχρι το 2020.
Ωστόσο, η Ελβετία δεν θα διατηρήσει για πολύ τον τίτλο της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας του κόσμου. Η Κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει να χτίσει ένα τούνελ κάτω από το έδαφος του Μποχάι που θα έχει μήκος 123 χιλιομέτρων για να «εκμηδενίσει» την απόσταση από το Νταλιάν στο Γιαντλάι από τις 8 ώρες διαδρομής σε 45 λεπτά.