Μαχητικό νέας γενιάς σχεδιάζουν από κοινού Βρετανία, Ιταλία και Ιαπωνία
Εντός των επόμενων ημερών ο Ρίσι Σούνακ αναμένεται να ανακοινώσει την δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας με τις περισσότερες από αυτές να αφορούν την πολεμική βιομηχανία της χώρας.
Ο Βρετανός Πρωθυπουργός φαίνεται πως έχει ήδη αποφασίσει να αναμορφώσει και κυρίως να εκσυγχρονίσει περαιτέρω τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας του. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται το πρόγραμμα δημιουργίας νέων μαχητικών αεροσκαφών τελευταίας τεχνολογίας τα οποία σε περίπου 10 χρόνια θα έρθουν να αντικαταστήσουν πλήρως τα Typhoon.
Το σχέδιο αυτό μόνο «φθηνό» δεν είναι κι αν λάβει κανείς υπόψη τα κεφάλαια που διατέθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες για τον σχεδιασμό και την παραγωγή των F-35 αντιλαμβάνεται πως η Βρετανία θα είναι εξαιρετικά δύσκολο με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες να προχωρήσει μόνη της στον συγκεκριμένο δρόμο.
Για τον λόγο αυτό η Βρετανική Κυβέρνηση φαίνεται πως έχει ήδη συμφωνήσει να προχωρήσει σε τριπλή σύμπραξη με τις Ιταλία και Ιαπωνία για το συγκεκριμένο έργο.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει από την Ντάουνινγκ Στριτ η Ιταλία είναι ήδη εδώ και κάποιο διάστημα σύμφωνη με το συγκεκριμένο Βρετανικό σχέδιο με την Ιαπωνία να έχει συμφωνήσει τις τελευταίες ημέρες, ικανοποιώντας παράλληλα την Βρετανική ανάγκη για ουσιαστική ενδυνάμωση των σχέσεών της με τους ισχυρούς στην Ανατολή.
Το νέο μαχητικό σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα βρετανικά μέσα αναμένεται να έχει την δυνατότητα εκτόξευσης και υπερηχητικών πυραύλων ενώ θα ενταχθεί στο λογισμικό του και παράγοντας τεχνητής νοημοσύνης ο οποίος θα είναι σε θέση να βοηθά σημαντικά τον πιλότο του αεροσκάφους σε συνθήκες μάχης. Το πιο εντυπωσιακό από τα δεδομένα που θα ενσωματώνει το νέο αεροσκάφος έχει να κάνει με την δυνατότητά του να πετά ακόμη και ως μη επανδρωμένο σε περιπτώσεις πολύ έντονων μαχών ή εξαιρετικά δύσκολων αποστολών.
Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό το ποσό που θα διατεθεί για την ανάπτυξη των νέων μαχητικών από κάθε εταίρο, ούτε και που θα κατασκευάζονται τα εξαρτήματά του.
Επίσης άγνωστο παραμένει το τελικό του κόστος ακόμη και σε επίπεδο θεωρητικό.
Σημειώνεται πως ένα δικό τους αντίστοιχο πρόγραμμα έχουν ήδη ξεκινήσει οι Ισπανία και Γερμανία.