ΚΟΣΜΟΣ

Λεξικό Cambridge: Το Wordle καθόρισε τη λέξη της χρονιάς και έχει ελληνικό «άρωμα»

Λεξικό Cambridge: Το Wordle καθόρισε τη λέξη της χρονιάς και έχει ελληνικό «άρωμα»
Η λέξη «homer» αναζητήθηκε στον ιστότοπο του Λεξικού περισσότερες από 79.000 φορές το 2022 AP/Michael Dwyer

Το διαδικτυακό παιχνίδι Wordle, μέσω του οποίου οι παίκτες καλούνται να σχηματίσουν λέξεις των πέντε γραμμάτων, κυριάρχησε στο Διαδίκτυο το έτος 2022. Μάλιστα, καθόρισε μέχρι και την λέξη της χρονιάς του λεξικού Cambridge. 

Πρόκειται για τη λέξη «homer» που αναζητήθηκε στον ιστότοπο του Λεξικού του Κέμπριτζ περισσότερες από 79.000 φορές φέτος, με 65.401 αναζητήσεις να πραγματοποιούνται σε μία ημέρα, στις 5 Μαΐου.

Ο λόγος ήταν πως εκείνη την μέρα ήταν η απάντηση στο παιχνίδι Wordle, εκνευρίζοντας πάρα πολλούς παίκτες -κυρίως εκείνους που τα αγγλικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα- που δεν κατάφεραν να μαντέψουν τη λέξη μέσα στις έξι προσπάθειες τις οποίες δικαιούνταν.

Η λέξη «homer» είναι μια λέξη της αμερικάνικης αργκό που σχετίζεται με το μπέιζμπολ (home run), δήλωσε εκπρόσωπος του Cambridge Dictionary σε συνέντευξη τύπου.

Ωστόσο, πολλοί ίσως αναγνωρίζουν στη λέξη Homer το όνομα του πρωταγωνιστή της σειράς κινουμένων σχεδίων The Simpsons, ή την ελληνική ρίζα της, δηλαδή το όνομα του αρχαίου Έλληνα ποιητή Ομήρου.

«Πολλοί διαδικτυακοί παίκτες εκτός των ΗΠΑ δεν είχαν ακούσει ποτέ αυτή τη λέξη», πρόσθεσε στη συνέντευξη τύπου ο εκπρόσωπος του Cambridge Dictionary, «με αποτέλεσμα πολλοί να εκφράσουν τον εκνευρισμό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επίσης πολλοί ήταν αυτοί που αναζήτησαν στην ιστοσελίδα του Cambridge University για να μάθουν περισσότερα για τη λέξη».

Η επίδραση του Wordle

Όπως και το «homer» έτσι και άλλες τέτοιες λέξεις απασχόλησαν τους ανθρώπους που παίζουν το Wordle. Αυτό το φαινόμενο αργότερα ονομάστηκε Wordle Effect.

Ο αμερικανικός τρόπος που γράφεται το χιούμορ (humor, και όχι humour που είναι ευρύτερα γνωστό) έφερε 30.000 αναζητήσεις της λέξης στην ιστοσελίδα την ημέρα που ήταν η απάντηση στο Wordle, ενώ πιο ασυνήθιστες λέξεις, όπως το caulk (σφραγιστικό υλικό) και bayou (βάλτος) αναζητήθηκαν επίσης χιλιάδες φορές.

Το γεγονός πως ένα απλό διαδικτυακό παιχνίδι όπως το Wordle, καθόρισε τη λέξη της χρονιάς δείχνει πραγματικά σε τι επίπεδα φήμης έχει φτάσει το παιχνίδι.

«Ίσως ο λόγος που ο κόσμος απολαμβάνει την συγκέντρωση και την πνευματική πρόκληση την οποία προσφέρει ένα απλό παιχνίδι λέξεων, είναι ότι ο καθένας μπορεί να το απολαύσει με την οικογένεια και τους φίλους του, είτε είναι μαζί είτε από μακριά, αυτόν τον καιρό της αστάθειας και της παρατεταμένης ανάκαμψης από την πανδημία» είπε ο Γουένταλιν Νίκολς, από το Cambridge Dictionary, στην συνέντευξη τύπου.

«Ακόμα και τα παράπονα για την επιλογή των λέξεων φαίνεται να είναι μέρος της διασκέδασης».

Μετά την μεγάλη επιτυχία του Wordle, αγοράστηκε από την εφημερίδα New York Times, και μέσω αυτού γνώρισε τον μεγαλύτερο αριθμό συνδρομητών στην ενότητα των παιχνιδιών της.

By Issy Ronald, CNNι