EgyptAir: Ζητούν βοήθεια οι Αιγύπτιοι για τα μαύρα κουτιά – το πρώτο ηχητικό του πιλότου
Έκκληση βοήθειας σε άλλες χώρες ώστε να μπορέσει να ανασύρει τα μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους της EgyptAir απευθύνουν οι αιγυπτιακές αρχές επικαλούμενες τεχνικές δυσκολίες.
"Δεν έχουμε, νομίζω, τις τεχνικές δυνατότητες να λειτουργήσουμε σε τόσο βαθιά ύδατα, ενώ πολλοί από τους συμμάχους μας μπορεί να έχουν αυτή τη δυνατότητα", σημείωσε.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου, μίλησε στην Μπέκι Άντερσον του CNN λέγοντας ότι οι ερευνητές εντείνουν τις προσπάθειές τους αλλά και ότι παραμένει αδιευκρίνιστο ο χρόνος που θα χρειαστεί για να ανακτηθούν τα δυο μαύρα κουτιά, ο καταγραφέας στοιχείων πτήσης και φωνής μέσα στο πιλοτήριο.
Οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Βρετανία, η Ρωσία και άλλες χώρες έχουν δείξει προθυμία να συνεργαστούν στην αναζήτηση των δυο μαύρων κουτιών.
"Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Έχει φέρει στο φως αρχικά κομμάτια του αεροσκάφους, ανθρώπινα μέλη, αντικείμενα των θυμάτων, και θα συνεχιστεί έως ότου μπορούμε να διαπιστώσουμε πού ακριβώς κατέπεσε το αεροπλάνο", είπε ο ΥΠΕΞ της Αιγύπτου.
Το πρώτο ηχητικό από τη μοιραία πτήση
Στη δημοσιότητα έδωσε σήμερα το CNN και το πρώτο ηχητικό ντοκουμέντο από τη μοιραία πτήση.
Πρόκεται για συνομιλία ρουτίνας μεταξύ του πιλότου και του πύργου ελέγχου στην Ελβετία καθώς η πτήση συνέχιζε την πορεία της πάνω από την Ευρώπη, έχοντας απογειωθεί από το Παρίσι.
Δεν πρόκειται ωστόσο για την τελευταία συνομιλία με πύργο ελέγχου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές η συνομιλία του πιλότου και την Αθήνα δεν έδωσε αφορμή για να προκαλέσει την οποιαδήποτε ανησυχία.
Εικόνες και βίντεο από τα συντρίμμια
Φωτογραφίες αλλά και βίντεο από συντρίμμια του αεροσκάφους της Egyptair έδωσε στη δημοσιότητα ο αιγυπτιακός στρατός.
Στις φωτογραφίες μπορεί να διακρίνει κανείς κομμάτια υφάσματος, λαμαρίνες, τον υπνόσακο ενός μωρού και αντικείμενα με το λογότυπο της εταιρείας. Επίσης, ανάμεσα στα ευρήματα υπάρχουν ζώνες ασφαλείας αεροσκάφους.
Τα ευρήματα έρχονται στο φως ενώ οι έρευνες των αρχών συνεχίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας από θαλάσσης.
Πηγή:twitter @michaelh992
Φωτιά στο πιλοτήριο
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, το οποίο επικαλείται δεδομένα της πτήσης, πριν τη συντριβή, στο αεροπλάνο της EgyptAir εκδηλώθηκε φωτιά.
Όπως έγραψε το CNN, υπάρχουν καταγραφές ενεργοποίησης των αισθητήρων καπνού, οι οποίες συμπίπτουν με το χρόνο που το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ύψος. Αυτά τα δεδομένα έχουν καταγραφεί από το ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System), το οποίο είναι ένα σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στο αεροσκάφος και τον πύργο ελέγχου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι ομάδες διάσωσης έχουν "ακούσει" το σήμα που εκπέμπουν τα μαύρα κουτιά, όπως αναφέρει το CBS News που επικαλείται πηγές της αιγυπτιακής κυβέρνησης.
Τι έγινε τα τρία κρίσιμα λεπτά
Σύμφωνα με το ντοκουμέντο του CNN αλλά και στοιχεία της ειδικής ιστοσελίδας Aviation Herald, λίγη ώρα πριν το αεροσκάφος χαθεί από τα ραντάρ, το διαγνωστικό σύστημα ενημερώνει διαδοχικά ότι υπάρχει καπνός στην τουαλέτα (03:26 ώρα Ελλάδος) και ακολούθως (03:27), σε σημείο όπου βρίσκονται ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (avionics bay).
Ακολουθούν τρία ακόμη μηνύματα (03:29) τα οποία καταγράφουν πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων, στοιχείο που πιθανώς υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας.
Τα δύο τελευταία μηνύματα που καταγράφηκαν, σύμφωνα με την Aviation Herald, αποτυπώνουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα συστήματα ελέγχου πτήσης.
Οι ενδείξεις καταγράφονται μέσα σε διάστημα τριών λεπτών, από τις 03:26 τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) έως τις 03:29, δηλαδή λίγα λεπτά πριν χαθεί το στίγμα του Airbus. Τα νέα αυτά στοιχεία οδηγούν τις έρευνες στο να εξετάσουν διεξοδικά το σενάριο εάν υπήρξε πυροδότηση εκρηκτικού μηχανισμού στην τουαλέτα του αεροπλάνου, όπου και υπάρχει η πρώτη ενεργοποίηση των αισθητήρων καπνού.
Τι είναι τα μαύρα κουτιά
Το μαύρο κουτί είναι μία άκρως ανθεκτική συσκευή καταγραφής. Σε αυτό καταγράφονται όλα τα σημαντικά δεδομένα πτήσης αλλά και οι συνομιλίες των κυβερνητών στο πιλοτήριο, οι αυτόματες ανακοινώσεις, η ασύρματη επικοινωνία, οι συνομιλίες με τα μέλη του πληρώματος και οι ανακοινώσεις προς τους επιβάτες. Καταγράφονται επίσης θόρυβοι των διακοπτών αλλά και των κινητήρων του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές κάθε αεροσκάφος πρέπει να φέρει δύο συνδυαστικές συσκευές. Εκπέμπουν ένα σήμα εντοπισμού για περίπου ένα μήνα.
Το μαύρο κουτί είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υφίσταται ζημιές σε περίπτωση συντριβής. Στα σχετικά τεστ καταλληλότητας θα πρέπει να είναι ικανό να αντέξει την πρόσκρουση σε τσιμεντένιο τοίχο με ταχύτητα 750 χλμ/ώρα, στατικό βάρος 2,25 τόνων για τουλάχιστον πέντε λεπτά, θερμότητα 1.100 βαθμών Κελσίου για μία ώρα και υδροστατική πίεση σε βάθος 6.000 μέτρων. Όταν έρχεται σε επαφή με το νερό της θάλασσας εκπέμπει σήμα εντοπισμού σε ακτίνα περίπου δύο χιλιομέτρων.
Τα δεδομένα βοηθούν τους ειδικούς να εξακριβώσουν την αιτία ενός δυστυχήματος ή μιας σοβαρής βλάβης. Ωστόσο, η πλήρης ανασύνθεση των γεγονότων μιας πτήσης είναι αδύνατη.