ΚΟΣΜΟΣ

Νέο θρίλερ με το αεροσκάφος της EgyptAir - «βρήκαμε τα συντρίμμια», λέει η Αίγυπτος

REUTERS

Σε εξέλιξη βρίσκεται νέο θρίλερ με την εξαφάνιση του αεροσκάφους της EgyptAir, καθώς την ώρα που έχουν εντοπιστεί συντρίμμια και σωσίβια, οι ομάδες διάσωσης δεν λαμβάνουν σήμα από το μηχανισμό του μαύρου κουτιού, από τον οποίο μπορούν να εντοπίσουν τη θέση του. Toν εντοπισμό των συντριμμιών επιβεβαίωσε και ο αντιπρόεδρος της Egyptair στο CNN.  Σύμφωνα με το αιγυπτιακό υπουργείο πολιτικής αεροπορίας οι ελληνικές αρχές έχουν βρει «υλικό που επέπλεε», πιθανότατα συντρίμμια από το αεροσκάφος.

  Το γεγονός ότι δεν "ακούγεται" το σήμα από το μαύρο κουτί προκαλεί ανησυχίες σχετικά με τα όσα οδήγησαν στην εξαφάνιση της πτήσης MS804, επί της ουσίας επιβεβαιώνοντας το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης και της πιθανότητας ισχυρής έκρηξης που ενδεχομένως να είχε ως αποτέλεσμα την ολοκληρωτική διάλυση του αεροσκάφους. 

 

Άλλωστε, οι ομάδες διάσωσης έχουν εντοπίσει μόνο δύο πορτοκαλί αντικείμενα, εντός του FIR της Αιγύπτου και μικρά συντρίμμια και όχι κομμάτια από την άτρακτο του σκάφους.

Οι "φάροι εκπομπής σήματος" που αποτελούν μέρος του μαύρου κουτιού έχουν περιορισμένη διάρκεια εκπομπής αν και δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό για πόση χρονική διάρκεια θα εκπέμπουν σήμα.

Η εκδοχή της τρομοκρατικής ενέργειας μοιάζει επικρατέστερη από οποιαδήποτε άλλη σε ό,τι αφορά στα αίτια της εξαφάνισης και της συντριβής του αεροσκάφους της EgyptAir, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Αιγύπτιος υπουργός πολιτικής αεροπορίας, Σαρίφ Φατί κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων.

Για τρομοκρατική ενέργεια μιλούν και ουδέτεροι παρατηρητές. Αυτή την άποψη συμμερίζεται ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ρωσίας, Αλεξάντερ Μπορτνίκοφ, ο οποίος υποστήριξε ότι «όλα συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η συντριβή του αεροσκάφους συνδέεται με τρομοκρατική πράξη», μιλώντας στο πρακτορείο Interfax
Με την άποψή του συμφωνεί και ο πρώην επικεφαλής της γαλλικής Υπηρεσίας Έρευνας Δυστυχημάτων, Ζαν Πολ Τροντέκ.

Τέλος, το σενάριο της έκρηξης βόμβας υιοθετούν και αμερικάνοι αξιωματούχοι που μίλησαν στο CNN.

Τηλεγράφημα του Reuters αναφέρει ότι ανάμεσα στα συντρίμμια βρίσκονται και δύο σωσίβια. Τα αντικείμενα εντοπίστηκαν από ένα C-295 των αιγυπτιακών δυνάμεων, σύμφωνα με πληροφορίες της κρατικής τηλεόρασης, σε απόσταση 100 ναυτικών μιλίων από το σημείο που χάθηκε το στίγμα του.

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την EgyptAir και είχε 48.000 ώρες πτήσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ξεχωριστά η κατασκευάστρια Airbus.

Η πτήση προς Κάιρο ήταν η πέμπτη πτήση της ημέρας, με το αεροσκάφος να έχει περάσει προηγουμένως από Τυνησία και Ερυθραία, όπου όμως δεν είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα.

Απογειώθηκε στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Κάιρο στις 03:15, εκτελώντας την πτήση MS804.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.

Η πρώτη επικοινωνία με τις ελληνικές υπηρεσίες έγινε στη 01:55 ώρα Καΐρου (02:55 ώρα Αθήνας) όταν το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από την Κέα και ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα», σύμφωνα με όσα είπε ο διοικητής της ΥΠΑ στο Reuters.

Μιλώντας στη συνέχεια στο Mega, ο διοικητής της ΥΠΑ ανέφερε πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησε να επικοινωνήσει εκ νέου στις 02:27 (ώρα Καΐρου, 03:27 Αθήνας) με το αεροσκάφος κατά την έξοδο από το ελληνικό FIR αλλά ο κυβερνήτης δεν ανταποκρίθηκε.

Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν τα επόμενα λεπτά και ενημερώθηκε η αιγυπτιακή πλευρά.

Tο στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου), τρία τέταρτα πριν την προγραμματισμένη άφιξή του.

Σε ανάρτησή της στο Twitter, η εταιρεία ανέφερε πως το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει 16 χιλόμετρα στον αιγυπτιακό ενάεριο χώρο όταν χάθηκε «κάθε επαφή» μαζί του. Την ώρα της εξαφάνισης, πετούσε σε απόσταση περίπου 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές.

Το αεροσκάφος της Egypt Air έκανε μια απότομη αριστερή στροφή 90 μοιρών και μετά κάνοντας κύκλους έχασε απότομα ύψος από τα 37000 πόδια στα 8500, σύμφωνα με πληροφορίες.

«Κάτι απότομο έγινε, μη φυσιολογικό», λένε στο CNN Greece άνθρωποι που συμμετέχουν στις έρευνες.

Το σημείο που το αεροπλάνο έκανε την απότομη πτώση είναι εκεί που συμπίπτουν το FIR της Αιγύπτου με το ελληνικό.

Μόλις το Κάιρο ενημερώθηκε ανέβηκε ένα αιγυπτιακό C-130 προκειμένου να ερευνήσει την περιοχή στην οποία ήδη βρίσκονταν δύο ελληνικά C-130 και η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς». Οι ελληνικές Αρχές έστειλαν δύο ακόμα C-130 στο αεροδρόμιο της Καρπάθου προκειμένου να είναι έτοιμα να συνδράμουν στις έρευνες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης