Αυστρία: Λογιστής αποδείχθηκε... διακριτικός κλέφτης έργων τέχνων - Ένα λάθος τον έστειλε στο εδώλιο
Ανανεώθηκε:
Ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή επιβλήθηκε σε έναν 45χρονο λογιστή στην Αυστρία ο οποίος όπως αποδείχθηκε επί δύο χρόνια είχε καταφέρει να αφαιρέσει... διακριτικά, χωρίς κανένας να τον υποψιαστεί, τριάντα έργα τέχνης.
Δικαστήριο της Βιέννης τον καταδίκασε την ποινή που προαναφέρθηκε, επειδή έκλεβε έργα τέχνης από μια αποθήκη και είχε συγκεντρώσει λεία ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο κατηγορούμενος «ομολόγησε ορισμένες από τις πράξεις του» ανέφερε η αντιπρόεδρος του δικαστηρίου Κριστίνα Ζάλτσμπορν.
Ο 45χρονος φέρεται ότι έκλεψε τριάντα έργα τέχνης την περίοδο 2012-13. Μεταξύ αυτών ήταν κινέζικα ορειχάλκινα γλυπτά, σχέδια και πίνακες των Γκούσταφ Κλιμτ και Έγκον Σίλε, δύο από τους γνωστότερους ζωγράφους της Αυστρίας.
Το λάθος που τον οδήγησε στο εδώλιο
Εργαζόταν σε ένα λογιστικό γραφείο που νοίκιαζε τον χώρο για την αποθήκευση των έργων τέχνης και δεν είχε κινήσει τις υποψίες κανενός. Μόλις πέρσι τον ανακάλυψαν οι αρχές, όταν απευθύνθηκε σε μια λονδρέζικη υπηρεσία, το Αρχείο Απολεσθέντων Έργων Τέχνης (ALR), για να μάθει αν ένα κινέζικο βάζο του 11ου αιώνα ήταν μεταξύ των αντικειμένων που είχαν δηλωθεί κλεμμένα και αναζητούνταν.
Αν και είναι «εξαιρετικά σπάνιο» να επικοινωνεί με το Αρχείο ο ίδιος ο κλέφτης, το γεγονός ότι το ερώτημα προήλθε από έναν άγνωστο πελάτη που χρησιμοποιούσε μια «ύποπτη» διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κίνησε τις υποψίες του ALR που επικοινώνησε με τη σειρά του με την αυστριακή αστυνομία, όπως εξήγησε η διευθύντριά του, η Αμελί Έμπινγκχαους. Οι αστυνομικοί που ανέλαβαν την έρευνα διαπίστωσαν ότι πολλά από τα έργα τέχνης κοσμούσαν το σπίτι του λογιστή ενώ κάποια άλλα τα είχε κρύψει στη σοφίτα των γονιών του.
Ο εκπρόσωπος της αστυνομίας της Βιέννης Μάρκους Ντίτριχ είπε ότι ο 45χρονος είναι «ας πούμε συλλέκτης έργων τέχνης που όμως δεν μπορεί να τα αποκτήσει μέσω της νόμιμης οδού» και έτσι τα έκλεβε «διακριτικά» από την αποθήκη όπου είχε πρόσβαση.
Σχολίασε μάλιστα ότι πολλά από τα έργα δεν είχαν δηλωθεί ως κλεμμένα αφού οι ιδιοκτήτες τους νόμιζαν ότι φυλάσσονταν ακόμη στην αποθήκη.