ΚΟΣΜΟΣ

Bloomberg: Η ΕΕ χαλαρώνει το πλάνο για «σκληρό» εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο

Η σθεναρή στάση χωρών όπως η Ουγγαρία και η Σλοβακία αναγκάζει την ΕΕ να αλλάξει ρότα ως προς το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας AP Photo / Uncredited (File)

Με δεδομένες πλέον τις έντονες αντιδράσεις ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Ουγγαρία και η Σλοβακία, μέσα στο Σαββατοκύριακο, ότι αδυνατούν να υιοθετήσουν το έκτο πακέτο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, εξαιτίας της καθολικής εξάρτησής του από το ρωσικό πετρέλαιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγκάζεται να αμβλύνει τη στάση της ως προς το ζήτημα αυτό.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλείται ευρωπαϊκές πηγές που γνωρίζουν εκ του σύνεγγυς την πορεία των διαπραγματεύσεων στις Βρυξέλλες, η Ευρώπη των 27 φαίνεται πως έχει εγκαταλείψει πλέον τα σχέδια για να σταματήσουν τα πλοία που ανήκουν στην ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, η ΕΕ είχε προτείνει την επιβολή ενός εμπάργκο που θα σταματούσε όλες τις εισαγωγές ρωσικού αργού και διυλισμένων προϊόντων εντός έξι μηνών. Υπήρχαν εξαιρέσεις από το μέτρο για ορισμένες χώρες - μέλη που είναι αποκλεισμένες από την ξηρά, όπως η Ουγγαρία και η Σλοβακία, οι οποίες βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά σε πετρελαϊκές μεταφορές μέσω αγωγών.

Η εξαίρεση δεν κατάφερε να πείσει την Ουγγαρία, η οποία συνέχισε να μπλοκάρει το σχέδιο την Κυριακή για την απαγόρευση του πετρελαίου καθώς και για το πώς θα χρηματοδοτηθεί η μετάβαση από τη ρωσική ενέργεια, ανέφεραν οι άνθρωποι.

«Έχουμε ψηφίσει όλα τα πακέτα κυρώσεων μέχρι στιγμής, αλλά αυτό το τελευταίο θα κατέστρεφε την ασφάλεια του ουγγρικού ενεργειακού εφοδιασμού. Όσο δεν υπάρχει λύση στο πρόβλημα που προκαλεί η πρόταση των Βρυξελλών, δεν θα ψηφίσουμε αυτό το πακέτο», είχε αναφέρει ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Πέτερ Σιγιάρτο σε δήλωσή του την Κυριακή (08/05).

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου πρότεινε ότι η ΕΕ θα πάτασσε επίσης τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου που πηγαίνουν οπουδήποτε στον κόσμο, απαγορεύοντας σε οποιονδήποτε να φορτώνει, να μεταφέρει, να ασφαλίζει ή να χρηματοδοτεί τέτοια φορτία.

Έπειτα από ένα Σαββατοκύριακο επίπονων διαπραγματεύσεων, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες χαλάρωσαν την προσέγγισή τους ως προς την κλίμακα των κυρώσεων. Ειδικότερα, απέσυραν τη σχεδιαζόμενη απαγόρευση για τη μεταφορά πετρελαίου, αλλά διατήρησαν τους προτεινόμενους περιορισμούς για τις ασφαλίσεις επί των πετρελαϊκών μεταφορών, αναφέρει το δημοσίευμα.

Σύμφωνα, πάντα με το Bloomberg, η Ελλάδα ήταν επίσης μία εκ των χωρών που εξέφρασαν προβληματισμό ως προς την καθολική απαγόρευση μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Κύπρος είχαν προ ημερών εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απαγόρευση των εισαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία, γεγονός που αποτυπώθηκε και στις δηλώσεις του προέδρου της Κύπρου, Νίκου Αναστασιάδη, την περασμένη Παρασκευή.

Οι δύο χώρες ανησυχούν για τη σχεδιαζόμενη από την ΕΕ απαγόρευση της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου. Τα σχέδια της ΕΕ προβλέπουν απαγόρευση των αγορών και δεν επιτρέπουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία που εδρεύει σε χώρες - μέλη της ΕΕ να διακινεί ρωσικό πετρέλαιο.

«Είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι ανησυχίες της Ελλάδας, της Μάλτας και φυσικά της Κύπρου σε συγκεκριμένα θέματα που αφορούν τις κυρώσεις. Είμαστε και οι δύο ξεκάθαροι. Είμαστε κατά της ρωσικής εισβολής και φυσικά υπέρ των κυρώσεων. Αλλά αυτές οι κυρώσεις θα πρέπει να είναι στοχευμένες και όχι επιλεκτικές εξυπηρετώντας ορισμένα κράτη μέλη και αφήνοντας άλλα εκτεθειμένα. Κι αυτή είναι θέση και των δύο», είχε πει την Παρασκευή (06/05) ο κ. Αναστασιάδης στους δημοσιογράφους στην Αθήνα, σύμφωνα με το Reuters.

Σημειώνεται ότι Ελλάδα και Κύπρος διαθέτουν τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς στόλους στην Ευρώπη των 27 μελών και φιλοξενούν μεγάλα κέντρα διαχείρισης πλοίων.

Πώς επηρεάζεται η Ρωσία από την απαγόρευση στην ασφάλιση επί των πετρελαϊκών μεταφορών

Κατά τα λοιπά, ο περιορισμός της απαγόρευσης στην ασφάλιση θα εξακολουθεί να θέτει σημαντικό εμπόδιο στους Ρώσους εξαγωγείς πετρελαίου. Η κάλυψη εκτείνεται σε οτιδήποτε, από καθυστερήσεις λόγω κακών καιρικών συνθηκών, μέχρι δυνητικά θανατηφόρες πετρελαιοκηλίδες και άλλους περιβαλλοντικούς και προσωπικούς κινδύνους.

Οποιοσδήποτε περιορισμός της ΕΕ θα περιόριζε πιθανότατα σημαντικά τον αριθμό των παρόχων που θα ήταν πρόθυμοι να προσέλθουν και να προσφέρουν ασφάλιση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης