ΚΟΣΜΟΣ

Aνάπτυξη των αεροπορικών εταιριών αλλά και πολλά δυστυχήματα

Η αντίδραση μιας νεαρής γυναίκας στο αεροδρόμιο Pulkovo, της Αγ. Πετρούπολης REUTERS/Peter Kovalev

Η σύζυγος του συγκυβερνήτη του ρωσικού αεροπλάνου δήλωσε χθες σε ρωσικό κανάλι ότι ο άντρας της είχε εκφράσει παράπονα για την κατάσταση του αεροσκάφους.

Με τον εντοπισμό των δύο μαύρων κουτιών του ρωσικού αεροπλάνου που συνετρίβη στο Σινά, ξεκινά η επίλυση του γρίφου με τις απαντήσεις που θα δωθούν από τους ειδικούς.

Τα δύο μαύρα κουτιά, το ένα από τα οποία περιέχει τις παραμέτρους της πτήσης και το άλλο τις ηχογραφημένες συνομιλίες και τους θορύβους μέσα στο πιλοτήριο, περιέχουν δεδομένα που έχουν κρίσιμη σημασία για να βρεθούν τα αίτια της καταστροφής.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις ικανότητες ή την εκπαίδευση των πιλότων, ωστόσο όπως αναφέρει το AP (Associated Press), η σύζυγος του συγκυβερνήτη του ρωσικού αεροπλάνου δήλωσε χθες σε ρωσικό κανάλι ότι ο άντρας της είχε εκφράσει παράπονα για την κατάσταση του αεροσκάφους.
Επιπλέον πρόσθεσε ότι, όταν η κόρη τους του τηλεφώνησε λίγο πριν την απογείωση, εκείνος είπε ότι «η τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους ήταν μη επιθυμητή.»

Σύμφωνα με Αιγύπτιο αξιωματούχο, ο πιλότος ανέφερε στον πύργο ελέγχου ότι το αεροπλάνο αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα κι ότι σκόπευε να προσπαθήσει να το προσγειώσει στο πλησιέστερο αεροδρόμιο, πριν χαθεί η επαφή.

Αν κοιτάξει κανείς τις στατιστικές, τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της απογείωσης ή της προσγείωσης, με το 50% των ατυχημάτων να συμβαίνουν κατά την προσγείωση. Ένα μικρό ποσοστό – περίπου 10% - συμβαίνουν στην φάση της πτήσης που είναι γνωστή ως «πλοήγηση», αυτό που συνέβη δηλαδή σε αυτή την περίπτωση.

Κοιτάζοντας τους αριθμούς, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNN, ο ρυθμός της πτώσης του αεροσκάφους ήταν δραματικός, συνεχίζεται για μερικά δευτερόλεπτα πριν το αεροπλάνο συντριβεί.
Αλλά ό, τι κι αν συνέβη, αυτό κατέστησε το αεροπλάνο ανεξέλεγκτο.

Υπάρχουν αναφορές από αυτόπτες μάρτυρες ότι είδαν φλόγες από τον κινητήρα. Ωστόσο είναι γνωστό ότι ακόμη κι αν αχρηστευτεί ένα κινητήρας δεν μπορεί να προκαλέσει την καταστροφή του αεροπλάνου.

Τα Airbus A320 διαθέτουν περίπλοκα συστήματα πλοήγησης, είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένα και απαιτείται μια πολύχρονη εξειδίκευση στους πιλότους.

Το συγκεκριμένο αεροπλάνο ήταν 18 -19 ετών, όμως η ηλικία του αεροσκάφους δεν εξηγεί πολλά από μόνη της. Από τη στιγμή που η συντήρηση του γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και το πλήρωμα είναι καλά εκπαιδευμένο δεν αποτελεί πρόβλημα. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στα δύο αυτά ζητήματα.

Μετά την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, η Ρωσία έχει καταγράψει αρκετά προβλήματα ασφάλειας. Υπήρξε μια μεγάλη ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών της, με πολλά νέα σκάφη και η χώρα αντιμετώπισε θέματα ασφάλειας.
Η Ρωσία καταγράφει τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα σε σχέση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης ή τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την έκθεση του Συνδέσμου Διεθνών Αερομεταφορών, του 2014, καταγράφεται ένα αεροπορικό δυστύχημα ανά ένα εκατομμύριο πτήσεις στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, το ποσοστό είναι στο 1,35 όμως στη Ρωσία αγγίζει το 2,19 – πάνω από το διπλάσιο σε σχέση με αυτό των ΗΠΑ – ενώ στην Αφρική φτάνει το 11,18.

Η Ρωσία διαθέτει έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο αεροπορικό τομέα με πολλά σύγχρονα αεροσκάφη και ενδέχεται να υπάρχει θέμα με την εκπαίδευση και την υποδομή που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης, ζήτημα που υπάρχει και στην Ασία.

Μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα και αποσαφηνιστούν τα αίτια, οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες. Η αεροπορική εταιρία, η Metrojet, είναι ρωσική, άρα ο διαχειριστής του αερομεταφορέα είναι το ρωσικό κράτος. Αυτό σημαίνει ότι οι ρωσικές αρχές είναι οι πλέον αρμόδιες για την παροχή πληροφοριών που έχουν να κάνουν με τα αίτια της τραγωδίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης