ΚΟΣΜΟΣ

Τα μεγαλύτερα αεροπορικά δυστυχήματα του 2015 και η "μαύρη λίστα" των εταιρειών

Τα μεγαλύτερα αεροπορικά δυστυχήματα του 2015 και η "μαύρη λίστα" των εταιρειών

Το έτος 2015 υπήρξε ένα από τα πλέον ασφαλή στην ιστορία των σύγχρονων αερομεταφορών, καθώς καταγράφθηκαν συνολικά 243 νεκροί, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσίευσε την Δευτέρα η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Γαλλίας.

Πέντε δυστυχήματα που οδήγησαν στον θάνατο τους επιβάτες αεροσκαφών καταγράφθηκαν τον περασμένο χρόνο, ήτοι «ένας από τους χαμηλότερους αριθμούς που έχει καταγραφεί στα χρονικά» επισήμανε η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (DGAC) στην έκθεση που αναρτήθηκε στον ιστότοπό της. «Ο συνολικός αριθμός των επιβατών που σκοτώθηκαν υπό αυτές τις συνθήκες ανέρχεται σε 243, ένας αριθμός κοντά σε ιστορικά χαμηλά» σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Τα πέντε αεροπορικά δυστυχήματα ήταν: εκείνο της εταιρείας TransAsia Airways στην Ταϊβάν την 4η Φεβρουαρίου (43 νεκροί, εκ των οποίων 39 επιβάτες), της Germanwings την 24η Μαρτίου στη Γαλλία (150 νεκροί εκ των οποίων 144 επιβάτες), της Trigana Air Service την 16η Αυγούστου στην Ινδονησία (54 νεκροί εκ των οποίων 49 επιβάτες), της εταιρείας Aviastar Mandiri την 2α Οκτωβρίου (10 νεκροί, 7 επιβάτες) στην Ινδονησία και η σύγκρουση την 5η Σεπτεμβρίου μεταξύ ενός Μπόινγκ της Ceiba International κι ενός αεροσκάφους της Sénégal Air που συνετρίβη στην θάλασσα (7 νεκροί εκ των οποίων 4 επιβάτες).

Οι αεροπορικές εταιρείες Trigana Air Service και Aviastar Mandiri συμπεριλαμβάνονται στη «μαύρη λίστα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στα στοιχεία αυτά δεν λαμβάνεται υπόψη ούτε η τραγωδία με το A320 της ρωσικής εταιρείας MetroJet (224 νεκροί, εκ των οποίων 217 επιβάτες), για την οποία υπήρξε ανάληψη ευθύνης ως τρομοκρατικό χτύπημα και δεν κατατάσσεται στα δυστυχήματα, ούτε ο θάνατος ενός μηχανικού εδάφους τον οποίο αναρρόφησε ένας κινητήρας αεροσκάφους στο αεροδρόμιο του Μουμπάι στην Ινδία.

Επιπλέον, τα δυστυχήματα του 2015 αποδεικνύουν «τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στις δραστηριότητες του τομέα των αερομεταφορών, ιδίως στην εξαιρετικά ασυνήθιστη περίπτωση της αεροπορικής τραγωδίας της Germanwings» την οποία προκάλεσε εκουσίως ο συγκυβερνήτης ο οποίος αντιμετώπιζε ψυχικά προβλήματα, υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής της DGAC, Πατρίκ Γκαντίλ, στην έκθεση.