ΚΟΣΜΟΣ

Γερμανία - Deutsche Welle: Οι Πράσινοι «βάζουν νερό στο κρασί τους»

AP Photo/Michael Sohn, pool

Υπό την πίεση των δημοσκοπήσεων οι Πράσινοι στη Γερμανία ανακαλούν εξαγγελίες όπως ο φορολογικός συντελεστής 53%. Πάντως, η Αναλένα Μπέρμποκ υπόσχεται «Αλλαγή».

Στο 98,5% έφτασε το ποσοστό αποδοχής για την Αναλένα Μπέρμποκ ως υποψήφιας των Πρασίνων για την καγκελαρία-υποψηφιότητα που είχε αποφασιστεί από καιρό, αλλά απέμενε να επικυρωθεί και τυπικά στο προεκλογικό συνέδριο των Πρασίνων που ολοκληρώνεται σήμερα, Κυριακή, στο Βερολίνο.

Ένα συνέδριο καλά οργανωμένο, με σαφείς προτεραιότητες, όπως επισημαίνεται σε σχετικό ρεπορτάζ της Deutsche Welle.

την Παρασκευή ξεχώρισε με τις παρεμβάσεις του ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, εκπρόσωπος της μετριοπαθούς πτέρυγας του κόμματος, που μπορεί να μην κέρδισε το χρίσμα για την καγκελαρία, αλλά παραμένει στην πρώτη γραμμή και θεωρείται πιθανή επιλογή για το υπουργείο Εξωτερικών σε μία μελλοντική κυβέρνηση συνασπισμού. Το Σάββατο ήταν η μέρα της Αναλένα Μπέρμποκ. Την Κυριακή το συνέδριο ολοκληρώνεται με θέματα εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής.

Έκδηλη ικανοποίηση από την Μπέρμποκ για το εμφατικό 98,5%, χωρίς όμως να λείπει και μία γενναία δόση αυτοκριτικής, την οποία προφανώς περίμεναν οι σύνεδροι:

«Σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό το απίστευτο αποτέλεσμα» λέει η υποψήφια των Πρασίνων στις εκλογές του Σεπτεμβρίου. «Για τη στήριξη που μου δίνετε, παρά τις δυσκολίες των τελευταίων εβδομάδων, που έκανα κι εγώ λάθη, λάθη που με εξοργίζουν. Αλλά παίρνω δύναμη όταν βλέπω την αλληλεγγύη που μου δείχνετε, όταν βλέπω, Ρόμπερτ, ότι παραμένεις δίπλα μου. Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου».

Εκτός προεκλογικού προγράμματος οι ριζοσπαστικές εξαγγελίες

Δεν ήταν λίγα αυτά που έγιναν τις τελευταίες εβδομάδες. Λίγο μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς της η Αναλένα Μπέρμποκ «θυμήθηκε» ότι δεν είχε δηλώσει κάποια έσοδα από επαγγελματική δραστηριότητα, λίγο αργότερα της «θύμισαν» ότι είχε υπερβάλει σε κάποιο σημείο του βιογραφικού της, ενώ οι εξαγγελίες της για επιπλέον φορολόγηση των καυσίμων μάλλον εξόργισαν πολλούς Γερμανούς, που βλέπουν την τιμή της βενζίνης να έχει ήδη αυξηθεί κατά 20% από τις αρχές του 2021.

Ξαφνικά οι Χριστιανοδημοκράτες (CDU) πέρασαν μπροστά στις δημοσκοπήσεις, αφήνοντας δεύτερους τους Πράσινους. Την Παρασκευή στο συνέδριο ανέλαβε πάλι τα ηνία ο πιο έμπειρος Ρόμπερτ Χάμπεκ, φροντίζοντας κι αυτός, στο μέτρο του δυνατού, να εξαλειφθούν από το προεκλογικό πρόγραμμα ριζοσπαστικές εξαγγελίες που μπορεί να ενθουσιάζουν τους παραδοσιακούς φίλους των Πρασίνων, αλλά αποθαρρύνουν τους ψηφοφόρους της μεσαίας τάξης.

Έτσι την Παρασκευή απορρίφθηκαν οι προτάσεις για ανώτατο φορολογικό συντελεστή 53% στα υψηλά εισοδήματα, για ελάχιστο ωρομίσθιο 13 ευρώ, για εργάσιμη εβδομάδα 30 ωρών, για απαλλοτρίωση μεγάλων εταιριών real estate, για να καταργηθεί το «φρένο του χρέους» στον κρατικό προϋπολογισμό.

Ωστόσο, το Σάββατο, μιλώντας στους συνέδρους, η Αναλένα Μπέρμποκ ύψωσε για μία ακόμη φορά τη σημαία της «Αλλαγής», λέγοντας μεταξύ άλλων:

«Τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία η κυβέρνηση ασκεί πολιτική με αυτόματο πιλότο. Αυτή ήταν η γραμμή των Συντηρητικών, έλεγαν πως η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Εμείς λέμε πως η πολιτική είναι αυτό που εμείς θα κάνουμε εφικτό. Αγωνιζόμαστε για μία νέα αρχή. Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες νιώθουμε τον άνεμο της αλλαγής».

Αποδοχή από ευρύτερα κοινωνικά στρώματα

Όλα δείχνουν ότι οι Πράσινοι γίνονται αποδεκτοί από ευρύτερα στρώματα της γερμανικής κοινωνίας. Απόδειξη, σύμφωνα με την εφημερίδα Tagesspiegel, είναι και ο χαιρετισμός στο συνέδριο από τον Τζο Κέζερ, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Siemens.

«Πριν από λίγα χρόνια ο Κέζερ θα είχε αποδοκιμαστεί ή μάλλον δεν θα είχε καν προσκληθεί σε συνέδριο των Πρασίνων», επισημαίνει η εφημερίδα του Βερολίνου.

Δεν λείπει όμως και ο αντίλογος: πρόσφατα μία πρωτοβουλία λόμπι που αυτοαποκαλείται «Νέα Κοινωνική Οικονομία της Αγοράς» άρχισε μία καμπάνια εναντίον της υποψηφίας των Πρασίνων. Σε διαφημιστικές καταχωρίσεις η Αναλένα Μπέρμποκ διακωμωδείται ως «νέος Μωϋσής» που μοιράζει εντολές ή απαγορεύσεις στους ψηφοφόρους. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα την καμπάνια προωθούν επιχειρήσεις από τον κλάδο της μεταλλουργίας και της βιομηχανίας ηλεκτρονικών ειδών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης