Διώρυγα του Σουέζ: Η στιγμή της αποκόλλησης του Ever Given
Ανανεώθηκε:
Στην επιτυχή μερική αποκόλληση του τεράστιου πλοίου Ever Given προχώρησαν οι Αρχές της Αιγύπτου το πρωί της Δευτέρας μετά από έξι μέρες που βρισκόταν εγκλωβισμένο στη Διώρυγα του Σουέζ.
Τα ρυμουλκά και τα συνεργεία που εργάζονταν ασταμάτητα μπόρεσαν να απεγκλωβίσουν εν μέρει το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που είχε προσαράξει και κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ την 23η Μαρτίου, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, επικαλούμενο την εταιρεία Inchcape Shipping.
Δεν είναι όμως σαφές πότε θα αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας οδού.
Το Ever Given, πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό την παναμαϊκή σημαία.
Η προσάραξή του εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν.
Ειδικά συνεργεία έσκαβαν χθες για να απομακρύνουν μέρος της όχθης της Διώρυγας, στην οποία το φορτηγό είχε προσαράξει διαγώνια, ώστε το σκάφος να μπορέσει να πλεύσει ξανά κανονικά, ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ νωρίτερα χθες.
Ο απεγκλωβισμός του πλοίου πραγματοποιήθηκε λίγο πριν τις 6 το πρωί τοπική ώρα.
Δείτε στα πρώτα βίντεο που κυκλοφόρησαν το γιγαντιαίο πλοίο να επιπλέει ξανά:
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 369 πλοία παρέμεναν ακινητοποιημένα λόγω της προσάραξης του πλοίου, η οποία είχε προκαλέσει «έμφραγμα» στο παγκόσμιο εμπόριο.
Αν και οι αρχές απέδωσαν στους ισχυρούς ανέμους την προσάραξη του πλοίου στις 23 Μαρτίου, κάποιοι θεωρούν ότι θα μπορούσε πιθανώς αυτή να οφείλεται σε «ανθρώπινο λάθος». Το πλοίο ήταν καθ 'οδόν από τη Μαλαισία προς τις Κάτω Χώρες όταν ακινητοποιήθηκε.
Η Διώρυγα του Σουέζ είναι κομβικό πέρασμα μεταξύ δύσης και ανατολής και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του BBC μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς δυτικά.
Το Ever Given, με σημαία Παναμά και ιδιοκτήτρια εταιρεία την ιαπωνική Shoei Kisen KK, έχει μήκος όσο τέσσερα γήπεδα αμερικανικού ποδοσφαίρου (περίπου 8 φορές μια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων) και είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.