Γερμανία - Lockdown: «Φωνές» να ανοίξουν τα σχολεία - «Κατάθλιψη απειλεί τα παιδιά»
Ανανεώθηκε:
Από κατάθλιψη και κοινωνική απομόνωση κινδυνεύουν τα παιδιά εξαιτίας του lockdown που έχει επιβληθεί για την ανάσχεση της πανδημίας του κορωνοϊού, προειδοποιεί η υπουργός Οικογένειας της Γερμανίας, Φραντσίσκα Γκίφεϊ, και ζητά την επαναλειτουργία των σχολείων και των παιδικών σταθμών το συντομότερο δυνατό.
«Έχουμε ήδη δέκα εβδομάδες που πρέπει να καλύψουμε και η απάντηση δεν μπορεί να είναι: όλα να παραμείνουν κλειστά» δήλωσε η Φραντσίσκα Γκίφεϊ Ραδιοφωνία Βόρειας Γερμανίας (NDR), τονίζοντας ότι «το τίμημα για πολλές οικογένειες είναι τόσο υψηλό ώστε να πλησιάζουμε σε κίνδυνο για την υγεία των παιδιών».
Ειδικά σε κοινωνικά μειονεκτούσες περιοχές, οι μαθητές διαπιστώνεται ότι συχνά έχουν «καταθλιπτικές και μοναχικές» συμπεριφορές, προσέθεσε η ίδια και υπέδειξε την διενέργεια πολλών τεστ για τον κορωνοϊό και την λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας ως βασικά στοιχεία μίας στρατηγικής επιστροφής των παιδιών στα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς.
Τον κίνδυνο απομόνωσης, αλλά και περιθωριοποίησης, ειδικά για τα παιδιά που προέρχονται από «εκπαιδευτικά μειονεκτικό» περιβάλλον ανέδειξε και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ.
Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), ο κ. Σλάιχερ επισήμανε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις, το σχολείο αποτελεί συχνά «ένα από τα πιο σημαντικά κοινωνικά και συναισθηματικά σημεία αναφοράς» και έκανε λόγο για δυσανάλογο κίνδυνο από το δεύτερο lockdown.
Για αυτούς τους μαθητές, καθώς και για τα μικρά παιδιά, η ψηφιακή διδασκαλία δεν αποτελεί εναλλακτική λύση, υπογράμμισε.
Η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, από την πλευρά της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες των γερμανικών ΜΜΕ παρέμενε αμετακίνητη στην άποψη να παραμείνουν τα σχολεία κλειστά, το DPA σήμερα μεταδίδει ότι, κατά την διάρκεια διαδικτυακής διαβούλευσης με το Προεδρείο του κόμματός της (CDU), εμφανίστηκε ανοιχτή σε μία προοπτική υπό προϋποθέσεις επαναλειτουργίας των σχολείων, τονίζοντας ωστόσο ότι ο αριθμός των κρουσμάτων πρέπει να εξακολουθήσει να μειώνεται.