ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Πίεση Τραμπ για επαναλειτουργία σχολείων το φθινόπωρο

ΗΠΑ: Πίεση Τραμπ για επαναλειτουργία σχολείων το φθινόπωρο
AP Photo/Alex Brandon

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες ότι θα ασκήσει πιέσεις στους κυβερνήτες των Πολιτειών ώστε τα σχολεία να ανοίξουν το φθινόπωρο παρά την κλιμάκωση της εξάπλωσης της COVID-19 σε παναμερικανικό επίπεδο, η οποία ωθεί τοπικούς αξιωματούχους να αναβάλουν τα σχέδια για την επαναλειτουργία των σχολείων. 

Μιλώντας σε μία εκδήλωση στο Λευκό Οίκο με θέμα συζήτησης την επαναλειτουργία των σχολείων, ο Τραμπ, που επιδιώκει την επανεκλογή του το Νοέμβριο, είπε πως μερικοί άνθρωποι επιθυμούν να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία για πολιτικούς λόγους.

«Με τίποτα. Έτσι θα ασκήσουμε πίεση στους κυβερνήτες και σε οποιονδήποτε άλλον για το άνοιγμα των σχολείων» είπε ο Τραμπ, προσθέτοντας ότι τόσο οι γονείς, όσο και τα παιδιά το επιθυμούν αυτό.

Η απάντηση των Πολιτειών

Την ίδια ώρα, πέντε πολιτείες αλλά και η περιφέρεια της Κολούμπια κατέθεσαν χθες αγωγή κατά της κυβέρνησης Τραμπ, υποστηρίζοντας ότι η υπουργός Παιδείας Μπέτσι Ντεβός «παράνομα και λανθασμένα» προγραμμάτισε να διαθέσει κονδύλια αντιμετώπισης των συνεπειών του κορωνοϊού σε ιδιωτικά και εύπορα σχολεία.

Σε αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας της Καλιφόρνια, οι Πολιτείες υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση Τραμπ παρερμήνευσε ένα σημαντικό τμήμα της ειδικής νομοθεσίας (the Coronavirus Aid, Relief and Economic Security Act -CARES Act) προκειμένου να αποφασίσει πώς θα διανεμηθεί η βοήθεια στα σχολεία.

Πρόκειται για τις Πολιτείες Καλιφόρνια, Μέιν, Μίσιγκαν, Νέο Μεξικό, Ουισκόνσιν, μαζί με την Περιφέρεια της Κολούμπια, που υποστηρίζουν ότι ο νόμος προέβλεπε τη διάθεση 30,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως επίσης και για κολέγια και πανεπιστήμια, επί τη βάσει του αριθμού των μαθητών με χαμηλά εισοδήματα που φοιτούν σ' αυτά τα σχολεία, σύμφωνα με την αγωγή.

Ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ έχει δηλώσει πως θα πρέπει η διανομή των κονδυλίων να γίνει ισότιμα επί τη βάσει του συνολικού αριθμού των μαθητών στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και όχι λαμβάνοντας μόνο υπόψη τους μαθητές με χαμηλά εισοδήματα.