ΚΟΣΜΟΣ

Το σχέδιο της Κομισιόν για τις τουριστικές και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις

AP Photo/Francois Mori

Να εισαγάγει ειδικά πακέτα βοήθειας στις τουριστικές επιχειρήσεις που επλήγησαν και εξακολουθούν να πλήττονται, μέσω της ενίσχυσης της ρευστότητας επιδιώκει η Κομισιόν, σύμφωνα με το σχέδιο που έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα για τον τουρισμό.

Συγκεκριμένα, καθιστά άμεσα διαθέσιμα 8 δισεκατομμύρια ευρώ για τη χρηματοδότηση 100.000 μικρών επιχειρήσεων από το Ταμείο Αντιμετώπισης της Κρίσης του Κορωνοϊού. Παράλληλα, με το πρόγραμμα «SURE» παρέχονται 100 δισεκατομμύρια ευρώ για τη στήριξη των θέσεων εργασίας.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Κομισιόν καλεί τα κράτη – μέλη να ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις να ψηφιοποιήσουν τις τουριστικές υπηρεσίες, προκειμένου να διαχειριστούν με αποτελεσματικότερο τρόπο την παρούσα κατάσταση.

«Αυτό δεν θα είναι ένα φυσιολογικό καλοκαίρι... Όμως, αν κάνουμε όλοι προσπάθειες, δεν θα χρειαστεί να περάσουμε το καλοκαίρι αποκλεισμένοι στο σπίτι και το καλοκαίρι δεν θα χαθεί εντελώς για την τουριστική βιομηχανία», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρεί δε στην έναρξη νομικών διαδικασιών σε βάρος χωρών που παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ μη επιβάλλοντας στις εταιρείες να επιστρέψουν χρήματα σε πελάτες για ταξίδια ή διακοπές που ακυρώθηκαν εξαιτίας της πανδημίας της Covid-19.

Η Βεστάγκερ δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες, περιλαμβανομένων των αεροπορικών, θα μπορούσαν να δώσουν κίνητρα στους ανθρώπους για να δεχθούν βεβαιώσεις καταβολής χρημάτων (vouchers) για να τις χρησιμοποιήσουν αργότερα, υπογράμμισε όμως πως οι πολίτες της ΕΕ έχουν θεμελιωδώς το δικαίωμα να πάρουν πίσω τα χρήματα που έχουν καταβάλει, αν το θέλουν.

«Από σήμερα θα σταλούν επιστολές στα κράτη μέλη που παραβιάζουν αυτή την πολύ θεμελιώδη αρχή. Οι επιστολές αυτές αποστέλλονται την ώρα που μιλάμε», δήλωσε αναφερόμενη στο πρώτο επίσημο βήμα στο πλαίσιο της αποκαλούμενης παραβίασης νομικών διαδικασιών.

Δεν ζητά «άδειο μεσαίο κάθισμα» στις πτήσεις

Σύμφωνα με τις συστάσεις της Κομισιόν, οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να διατηρούν κενή την μεσαία θέση στα αεροπλάνα. Ωστόσο, οι επιβάτες θα πρέπει να είναι υποχρεωμένοι θα φορούν μάσκες κατά την διάρκεια της πτήσης, αλλά και στους χώρους των αεροδρομίων.

Η Επιτροπή αναφέρει στις προτάσεις της ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να περιορίσουν τους κινδύνους μόλυνσης με μέτρα όπως η εγκατάσταση φίλτρων νοσοκομειακού τύπου στα συστήματα εξαερισμού, η χρήση προστατευτικού εξοπλισμού και ο περιορισμός των κινήσεων των επιβατών.

Οι διαδικασίες του check-in, της παράδοσης και της παραλαβής αποσκευών θα πρέπει να οργανωθούν κατά τρόπο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, συνιστά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Κομισιόν προτείνει η διάρκεια των voucher, που οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν έναντι των ματαιωμένων πτήσεων της προηγούμενης περιόδου, να παραταθεί για τουλάχιστον έναν χρόνο, με ενεργοποιημένη την προστασία έναντι πτώχευσης, ώστε οι δικαιούχοι να τα αποδέχονται χωρίς να ζητούν πλήρη αποζημίωση από αεροπορικές εταιρείες και τουριστικά γραφεία. Η Κομισιόν προτρέπει τις αεροπορικές εταιρείες να καταστήσουν περισσότερο ελκυστικά τα voucher παρατείνοντας την διάρκειά τους, προσφέροντας τους ίδιους με την αρχική κράτηση όρους ή αν είναι δυνατόν αναβαθμίζοντάς τους. Ορισμένα voucher πρέπει να μπορούν να είναι μεταβιβάσιμα και αυτομάτως αποπληρωτέα, αν δεν χρησιμοποιηθούν εντός του έτους.

Για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνιστά την εφαρμογή της κοινωνικής αποστασιοποίησης μέσω της αύξησης της συχνότητας των δρομολογίων και της δυναμικότητας των συρμών. Πρέπει να απαιτείται η χρήση μάσκας στο εσωτερικό των τρένων και στους σταθμούς , ενώ θα πρέπει να συνιστάται η αποφυγή μετακινήσεων κατά τις ώρες αιχμής. Οι πόρτες πρέπει να ανοίγουν αυτόματα και να υπάρχει διαθεσιμότητα αντισηπτικού διαλύματος.

Αντίστοιχοι κανόνες θα πρέπει να ισχύουν στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και στα κρουαζιερόπλοια. Η Κομισιόν συνιστά την μείωση του αριθμού των επιβατών στις κρουαζιέρες. Τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να έχουν διαθέσιμους χώρους για καραντίνα, εάν υπάρξει ανάγκη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης