ΚΟΣΜΟΣ

Στον ελεγκτή σημάτων επικεντρώνονται οι έρευνες για την τραγωδία στη Γερμανία

Στον ελεγκτή σημάτων επικεντρώνονται οι έρευνες για την τραγωδία στη Γερμανία
REUTERS/Michael Dalder

Στον ελεγκτή σημάτων επικεντρώνονται οι έρευνες, έπειτα από τη σύγκρουση τρένων στην Γερμανία, από την οποία σκοτώθηκαν δέκα άτομα και 81 τραυματίστηκαν.

“Οι έρευνες επικεντρώνονται στον ελεγκτή σημάτων”, ανέφερε στο Reuters πηγή, η οποία δεν κατονομάζεται και πρόσθεσε πως η ράγα διπλής κατεύθυνσης που μοιράζονται τα τρένα, είχε ανοίξει και για τα δύο ταυτόχρονα.

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης. Δύο επιβατηγά τρένα συγκρούστηκαν στην πόλη Μπαν Άιμπλινγκ, στη Βαυαρία, 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Μονάχου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν δέκα νεκροί και 81 τραυματίες.

Τα τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά, ενώ το ένα από τα δύο εκτροχιάστηκε και πολλά βαγόνια ανατράπηκαν. Τα τρένα μετέφεραν περίπου 100 επιβάτες, κυρίως ανθρώπους που εκείνη την ώρα πήγαιναν στις δουλειές τους.

Τα ασθενοφόρα ήταν αδύνατον να φτάσουν στο σημείο, μέσα σε μια δασωμένη πλαγιά, με έναν απότομο λόφο στη μία πλευρά της γραμμής και έναν ποταμό από την άλλη, για αυτό κρίθηκε αναγκαίο να κινητοποιηθούν ελικόπτερα για να μεταφέρουν τους τραυματίες στα τοπικά νοσοκομεία.

Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ είπε ότι τα τρένα και η σιδηροτροχιά ήταν εξοπλισμένα με ένα σύστημα αυτόματης πέδησης, που εισήχθη στη Γερμανία το 2011.Ο Ντόμπριντ είπε ότι και τα δύο τρένα πιθανότατα κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε μια στροφή και οι μηχανοδηγοί τους μάλλον δεν είχαν οπτική επαφή μεταξύ τους.

Τα δύο τρένα ανήκουν στην εταιρεία Meridian, θυγατρική της γαλλική εταιρεία Transdev. Υπεύθυνη για τις σιδηροτροχιές είναι η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn, η οποία ανακοίνωσε ότι το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο σημείο ήταν τα 100 χιλιόμετρα και ότι το σύστημα ασφαλείας PZB 90, το οποίο σταματά τα τρένα για να αποφεύγονται οι συγκρούσεις, είχε ελεγχθεί την περασμένη εβδομάδα.