Τραγωδία στον Δούναβη: Μειώνονται οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες του ναυαγίου
Ελάχιστες ελπίδες υπάρχουν να βρεθούν ζωντανοί οι 21 αγνοούμενοι, μετά το ναυάγιο αργά το βράδυ της Τετάρτης ενός τουριστικού πλοίου που μετέφερε Νοτιοκορεάτες τουρίστες στον Δούναβη, σε τμήμα του ποταμού που διέρχεται από το κέντρο της Βουδαπέστης, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον επτά ανθρώπους, ανακοίνωσαν οι αρχές. Η ουγγρική αστυνομία ξεκίνησε έρευνα για να αποδοθούν τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με το ναυάγιο, ανακοίνωσε η αστυνομία.
Ο Άντριαν Παλ, ένας εκπρόσωπος της αστυνομίας, είπε σε συνέντευξη Τύπου ότι το τουριστικό πλοίο βυθίστηκε σχεδόν αμέσως μετά τη σύγκρουσή του με ένα μεγάλο επιβατικό σκάφος περί τις 22:00 τοπική ώρα [23:00 ώρα Ελλάδας] μεταξύ της Αλυσιδωτής γέφυρας, της πιο γνωστής της ουγγρικής πρωτεύουσας, και της γέφυρας Μαργκερίτ, που συνδέει την παλιά πόλη της Βούδας και τη συνοικία της Πέστης.
Πρόκειται για μια πολύ δημοφιλή περιοχή, ειδικά για τις ποτάμιες περιηγήσεις, με το διασημότερο αξιοθέατο να μην είναι άλλο από το κοινοβούλιο της Ουγγαρίας, που φωτίζεται κάθε νύχτα και η σιλουέτα του δεσπόζει στην ανατολική όχθη του Δούναβη.
Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν ημέρες για την ανέλκυση του πλοίου από τον βυθό και δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αν ενδεχομένως υπάρχουν πτώματα παγιδευμένα στο κουφάρι του σκάφους, το οποίο εντοπίστηκε κοντά στη γέφυρα Μαργκερίτ.
Το πλοίο συγκρούστηκε με το άλλο τουριστικό πλοίο κοντά στο κοινοβούλιο της Ουγγαρίας και στη συνέχεια ανατράπηκε. Από την αρχή του Μαΐου, ο Δούναβης είναι φουσκωμένος και υπάρχουν ισχυρά ρεύματα, ενώ την ώρα του δυστυχήματος σημειωνόταν καταιγίδα στην Βουδαπέστη.
"Δεν θα πω ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα, οπότε προτιμώ να πω ότι υπάρχουν λιγοστές πιθανότητες (ανεύρεσης επιζώντων)", δήλωσε στην κρατική τηλεόραση ο Παλ Γκιέρφι, ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας διάσωσης.
"Αυτό δεν συμβαίνει μόνο εξαιτίας της θερμοκρασίας των υδάτων, αλλά και λόγω των ισχυρών ρευμάτων του ποταμού, των υδρατμών καθώς και λόγω των ρούχων που φορούσαν οι άνθρωποι που έπεσαν μέσα στο νερό", είπε ο ίδιος απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις έρευνες για τους αγνοούμενους. "Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά οι πιθανότητες είναι μηδαμινές".
Σύμφωνα με το υπουργείο Εξωτερικών της Νότιας Κορέας, στο πλοίο Γοργόνα επέβαιναν 33 τουρίστες υπήκοοι της χώρας και τρεις ξεναγοί καθώς και διμελές πλήρωμα Ούγγρων. Το πλοίο Γοργόνα είχε μήκος 27μ, ήταν διώροφο με μηχανή 150 ίππων και δυνατότητα να μεταφέρει 60 ανθρώπους, είπε στα κρατικά μέσα ενημέρωσης η ιδιοκτήτρια εταιρεία Panorama Deck Ltd.
Επτά Νοτιοκορεάτες διασώθηκαν, επτά πνίγηκαν και 19 αγνοούνται ενώ νεκρός θεωρείται και ένας Ούγγρος, δήλωσε ο Κανγκ Χιούνγκ-σικ, ένας αξιωματούχος του νοτιοκορεατικού ΥΠΕΞ.
Οι επτά διασωθέντες έχουν υποστεί υποθερμία, αλλά η κατάστασή τους είναι σταθερή, δήλωσε ο Γκιέρφι.
Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας Μουν Τζε-ιν ζήτησε να «αναπτυχθούν όλοι οι διαθέσιμοι πόροι» για να προσφερθεί βοήθεια στους συμπατριώτες του και είπε ότι η χώρα του θα συνεργαστεί με την ουγγρική κυβέρνηση για να ερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος.
"Αυτό που προέχει είναι η ταχύτητα", δήλωσε ο Μουν.
Η Σεούλ πρόκειται να στείλει στη Βουδαπέστη 33 αξιωματούχους, ανάμεσά τους ειδικούς διασώστες και ειδικούς του στρατού, δήλωσε η προεδρική εκπρόσωπος Κο Μιν-ζουνγκ, ενώ η κυβέρνηση θα παράσχει ψυχολογική στήριξη στις οικογένειες των θυμάτων.
Μια τεράστια επιχείρηση διάσωσης, στην οποία μετέχουν πλοία και δύτες και χρησιμοποιούνται προβολείς και ραντάρ, διεξάγεται στη θαλάσσια περιοχή σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων από το σημείο του δυστυχήματος.
Δημοσιογράφοι που βρέθηκαν επιτόπου ανέφεραν ότι στις όχθες του ποταμού είδαν ασθενοφόρα για παιδιά.
Στο πλοίο που βυθίστηκε επέβαινε ένα εξάχρονο παιδί, είπε ο Λι Σανγκ-μου, ένας αξιωματούχος του νοτιοκορεατικού τουριστικού πρακτορείου που είχε οργανώσει το ταξίδι. Το όνομα του παιδιού, ωστόσο, δεν συγκαταλέγεται στη λίστα με τους διασωθέντες, πρόσθεσε το πρακτορείο.
Σύμφωνα με το μητρώο σκαφών Hajoregiszter.hu, το πλοίο, το οποίο είχε κατασκευαστεί στη Σοβιετική Ένωση το 1949, είχε τοποθετηθεί ουγγρικής κατασκευής νέος κινητήρας την δεκαετία του '80.