Συναγερμός στο Λευκό Οίκο για το Air Force One μετά τη συντριβή των Boeing
Αναθεώρηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών των πιλότων μεταγωγικών και επιβατικών αεροσκαφών, ζήτησε ο επικεφαλής της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ, μετά τη συντριβή του Boeing της Αιθιοπικών Αερογραμμών. Η αναθεώρηση αφορά και τους πιλότους του προεδρικού αεροσκάφους Air Force One.
Μιλώντας αποκλειστικά στο CNNi, ο στρατηγός David Goldfein εξήγησε πως θέλει να είναι βέβαιος ότι οι στρατιωτικοί πιλότοι είναι άρτια εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίσουν επείγουσες καταστάσεις και ότι γνωρίζουν πώς και πότε να απενεργοποιήσουν τον αυτόματο πιλότο αν χρειαστεί. Η πολεμική αεροπορία υποστηρίζει πάντως ότι πρόκειται για προληπτικά μέτρα.
Ερευνητές που εξετάζουν τη συντριβή του αεροσκάφους της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο αλλά και την πρόσφατη των Αιθιοπικών Αερογραμμών, εστιάζουν στα συστήματα που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για τα 737 Max, τα οποία ωστόσο η Πολεμική Αεροπορία δεν χρησιμοποιεί.
Αξιωματούχοι της Πολεμικής Αεροπορίας σημειώνουν πως δεν θεωρούν ότι τα αεροσκάφη τους είχαν ποτέ προβλήματα αντίστοιχα με εκείνα του Boeing 737 Max 8, τα οποία σήμερα βρίσκονται καθηλωμένα. Εξηγούν πως το σύστημα αυτόματου πιλότου είναι διαφορετικό από των αεροσκαφών που συνετρίβησαν.
Το ερώτημα όμως που κυριαρχεί είναι αν οι πιλότοι των εμπορικών πτήσεων είχαν σωστή εκπαίδευση και γνώριζαν πώς να αντιμετωπίσουν προβλήματα στα αυτοματοποιημένα συστήματα. Αυτός ο προβληματισμός ώθησε την διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας να βεβαιωθεί πως το προσωπικό λαμβάνει επαρκή αλλά και σύγχρονη εκπαίδευση.
Η εντολή του Στρατηγού αφορά αρχικά αεροσκάφη C-17 και KC-46 που κατασκευάζονται από την Boeing, χωρίς προς ώρας να υπάρχουν ενδείξεις για προβλήματα. Στο στόλο της ΠΑ υπάρχουν και παραλλαγές των 737, αλλά και στρατιωτικές εκδόσεις του 747 μεταξύ των οποίων και το VC-25A, γνωστό ως Air Force One, για το οποίο λόγω απορρήτου δεν είναι γνωστό αν χρησιμοποιείται ο αυτόματος πιλότος σε μεγάλης διάρκειας πτήσεις.
Ο Στρατηγός έδωσε εντολή να αναλυθούν προηγούμενες αστοχίες, που αφορούν ανωμαλίες στον αυτόματο πιλότο, για να δουν αν υπάρχουν στοιχεία που θα βοηθούσαν τους φορείς ασφαλείας της αεροπλοΐας να εντοπίσουν και άλλα προβλήματα.